Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lansurbalans
Hej!

På bilen sitter det kromade lister runt dörrarna som jag vill ta bort. Har ni några tips på hur jag gör detta smidigast utan att repa/skada lacken?

http://imgur.com/a/Xxzen

Annars funderar jag på att köpa nya dörrlister fast i svart. Har letat runt som en galning efter "B-pillars" som de heter på engelska för jag vet inte vad de heter på svenska... ?:-/ Vet någon vart jag kan köpa dessa, helst i svart!

Tack på förhand.
av Schmoyoho
Borde väl vara att slita bort de bara och hoppas på det bästa. Det är ingenting som är eller någonsin erbjudits som original utan det är någon påklistrad historia som du gör rätt i att ta bort. Jag tog bort mina kromlister på bakljusen och då använde jag tandtråd som jag sågade genom klistret med, men då fanns det några tiondelars millimeter marginal att få dit det också. Samma klister när jag bytte emblem på bakluckan men då använde jag en hårtork och lirkade med bokstäverna tills klistret släppte.
Hittade varken tandtråd eller fisklinor hemma, så jag improviserade med lite slittålig tråd. Lugnt och sansat så fick jag tillslut bort en utav fyra. Ska köpa tråd eller lina imorgon. Jag fick dock tyvärr några märken på olika ställen där tejpen satt sämre. Lite av den svarta färgen som flagnade av. Har ni tips på hur man kan åtgärda det eller är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera att man inte kan göra något åt det?

Med vänlig hälsning, Lans
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...