Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Jäklar va hett! Kan man beställa 3 samtidigt ??? :D :D :D
Användarvisningsbild
av Kriegarn
Fint med så många synpunkter. Jag har ju ännu inte bestämt mig men tror, tyvärr för många, att vi kommer att få se mycket av dom här produkterna framöver pga lösa stenar och dubbar. Själv har jag fått både byta ruta och laga många stenskott i lacken den här vintern. Visst har det blivit värre...?

Skickat från min iPad med Tapatalk
av oldtimersmc
Köp om du tycker att det funkar för dig, bry dig inte om div pajaskommentarer för det är bara ett tecken på flockbeteende. I grunden håller jag med lövet angående att man "skyddar" och sen inte kan njuta för stunden.

Det estetiska är upp till betraktaren.

När jag köpte min vita Mustang GT så låg det en sådan grej i bagaget, testmonterade och den såg riktigt grym ut har däremot inte kört med den på skulle kanske ta och göra det med tanke på vilken uppståndelse det verkar ge i en dels ögon :wink: I don't suck dicks, I kick asses. :twisted:
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Är inte huven av aluminium så den inte kan rosta?
Användarvisningsbild
av Derank
jo, men alu oxiderar ochså

och den där plasten är väl inte värre än L88 scopen man monterade på 142orna
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Derank skrev:jo, men alu oxiderar ochså
De beror väl på kvalitet och om de utsätter grejjerna för galvanisk ström. Hjulupphängningen på vår gamla BMW är ju i alu som ser ut som den är sprillans ny trots den suttit under bilen i saltsprutet i 17 år. Samma med aludelarna på segelbåten, ser sprillans ut efter 30 år i saltvatten.

Kanske är alu i huven väldigt mycket sämre.
av Joem
Bland det fulare jag sett faktiskt, skulle utan tvivel föredra att ha huven full med repor..
av Yaniz
oldtimersmc skrev:bry dig inte om div pajas kommentarer för det är bara ett tecken på flockbeteende.
Förstår inte hur du resonerar? Frågar trådskaparen om vad medlemmarna tycker om huvskyddet, är det märkligt att beskylla dem för pajaskommentarer och flockbeteende om de vädrar sina personliga åsikter som svar på uppmaningen.

Ska du klandra andra, så kan du ju börja med att syna dina egna tillkortakommanden, exempelvis avsaknad av skiljetecken och särskrivning.

Det här med särskrivning är i allmänhet inte helt oväsentligt för läsförståelsen och semantiken. Några exempel:

En brun hårig sjuk sköterska är nämligen inte detsamma som en brunhårig sjuksköterska.

Gå alltid lätt packad i fjällen är inte detsamma som att bära på en lätt packning i fjällen.

Billiga barn cyklar är inte barncyklar som har ett lågt pris.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Väldigt tveksam till det där skyddet. Om vi skippar utseendet för en stund så börjar jag undra när jag tittar på bilderna på hemsidan som säljer dem hur mycket fästena förstör lacken och hur den monteras? Antar att det är tejp på undersidan för att det inte ska gnugga mot lacken? För någon gång per år så kanske man vill kunna ta bort skyddet för att kunna göra rent riktigt under. Och hur är det med vindbrus från skyddet? Personligen hade jag hellre kört med film eller bitit ihop och lackat om för att ha ett sånt där skydd.
av oldtimersmc
Som dyslektiker är det lätt att det blir fel. beklagar om det var delar i det jag skrev som du inte förtog.
Skriver mycket, fort och ofta så blir det sänd utan korrekturläsning.
Ts tyckte uppenbarligen att det var snyggt och ja en stor spya är ju iaf tydligt ställningstagande.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]