NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Mycket snygg bil apple.. Vill väldigt gärna se mer bilder av din kärra.. Vart mer o mer sugen på en röd nu när jag såg era bilar..

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av poseidon
Alla solidlacker är grymt snygga när de är rena. Gör en typ Ditec-behandling direkt vid leverans så är de inte svårare att hålla ren än en metallic.
av iDrive
mojja skrev:
iDrive skrev: Man får säga grattis, det var mitt i prick.

Jag beställde min silvermetallic utan vetskap om facelift.
Några dagar efter min beställning kom det officiella bilder på en silvermetallic V50. :)
Egentligen ville jag ha en röd men min fru ville absolut ha en metallic, då blev det silver.
Så du har en my08a utan facelift?? Måste kännas lite illa om den bara kom ut ett par dagar efter att du beställt din..

M.v.h mojja
Det finns ingen my08 utan facelift.
Vad jag ville säga är att min V50 ser likadan ut som V50 som har visats på de officiella bilderna i början av april. ;)
Ungefär som apple har prickat in den röda reklambilen.
av mojja
iDrive skrev:
mojja skrev:
iDrive skrev: Man får säga grattis, det var mitt i prick.

Jag beställde min silvermetallic utan vetskap om facelift.
Några dagar efter min beställning kom det officiella bilder på en silvermetallic V50. :)
Egentligen ville jag ha en röd men min fru ville absolut ha en metallic, då blev det silver.
Så du har en my08a utan facelift?? Måste kännas lite illa om den bara kom ut ett par dagar efter att du beställt din..

M.v.h mojja
Det finns ingen my08 utan facelift.
Vad jag ville säga är att min V50 ser likadan ut som V50 som har visats på de officiella bilderna i början av april. ;)
Ungefär som apple har prickat in den röda reklambilen.

aha :idea: då förstår jag lite bättre.. Då får man säga grattis o kul att du fick en med face lift..

M.v.h mojja
av Doby
Och nu har jag beställt min nya.
En 2.0D momentum barents blå med quartz/grå inredning. Virtual white panel.
- bakspoiler
- sportchassi
- serapisfälgar (funderar på et byte till mestra....svårt)
- laminerade rutor
- High performande stereo med USB

Nån som vet hur det här med USBn funkar...kommer den med både USB/Ipod eller måste man välja och är det isåfall olika priser?
av mojja
Doby skrev:Och nu har jag beställt min nya.
En 2.0D momentum barents blå med quartz/grå inredning. Virtual white panel.
- bakspoiler
- sportchassi
- serapisfälgar (funderar på et byte till mestra....svårt)
- laminerade rutor
- High performande stereo med USB

Nån som vet hur det här med USBn funkar...kommer den med både USB/Ipod eller måste man välja och är det isåfall olika priser?

Då får man säga grattis och hoppas att du blir supernöjd..

Jag tror usb porten kan användas både till mp3 spelaren och ipoden. dock inte bägge på samma ggn.

Angående fälgarna så kan jag rekomendera di zurak fälgarna med dimondcut. Dom e så sngga när dom rullar. Har dom på min 07a nu och ville ha dom på den nya med men kunde inte byta då r-design fälgarna inte kan bytas med andra fälgar..

När får du din prelimenärt?? Jag får inte min förens slutet på oktober :(
av Doby
mojja skrev: Då får man säga grattis och hoppas att du blir supernöjd..

Jag tror usb porten kan användas både till mp3 spelaren och ipoden. dock inte bägge på samma ggn.

Angående fälgarna så kan jag rekomendera di zurak fälgarna med dimondcut. Dom e så sngga när dom rullar. Har dom på min 07a nu och ville ha dom på den nya med men kunde inte byta då r-design fälgarna inte kan bytas med andra fälgar..

Har inte fått nån orderbekräftelse än. Var inne idag och bytte bort USB mot CD-växlare. Tyckte att en sladd för 5700 var lite dyrt...priset kanske sjunker. Jämförelsevis så ska BMW ha 2300 för ipodanslutning. Av dom 5700 var 4000 material, arbetet tog bara en timme...

Tog även sportratt. I listan fanns 3 olika, läder, alu och trä? Aldrig hört talas om sportratt läder?
av SAAB_91
Appel skrev:Min hade FS och IK samt rattmuff före leverans. Men när jag hämtade den så var dessa tillägg borttagna...

Det kändes riktigt gott att hitta min bil på kajen innan båtfärd hem!
Trots att jag timmarna före varit i Strängnäs och testat nya V70 samt XC70 så kändes det helt ok med ytterligare en V50 för mig när den blev så här läcker (i mitt tycke)!
Den ser mycket läcker ut !
Min är en 2.0D Kinetic med diverse praktiska tillbehör.....
Jag börjar nog bli gammal, jag valde fälgar som var lätta att tvätta och så tänkte jag att vad tusan, jag ser ju bilen så sällan eftersom jag mest sitter inuti den............. :D
av mojja
Doby skrev:
mojja skrev: Då får man säga grattis och hoppas att du blir supernöjd..

Har inte fått nån orderbekräftelse än. Var inne idag och bytte bort USB mot CD-växlare. Tyckte att en sladd för 5700 var lite dyrt...priset kanske sjunker. Jämförelsevis så ska BMW ha 2300 för ipodanslutning. Av dom 5700 var 4000 material, arbetet tog bara en timme...

Tog även sportratt. I listan fanns 3 olika, läder, alu och trä? Aldrig hört talas om sportratt läder?

Nu förstår jag inte riktigt trodde usb anslutningen ingick i highperformence stereon? Eller e det något extra man måste kryssa i. Har ej sett något sådant tillval.

M.v.h mojja
av Doby
mojja skrev:

Nu förstår jag inte riktigt trodde usb anslutningen ingick i highperformence stereon? Eller e det något extra man måste kryssa i. Har ej sett något sådant tillval.

M.v.h mojja
AUX ingår men då kan man inte styra ipoden från stereon, USB/Ipod kostar 5700 extra, tar man bara usb-kabel så sparar men 300..lite konstigt det här för med en extrakabel borde det gå att koppla ipoden till usbkabeln. helt enkel sjukt dyrt bara för att kunna styra ipoden från stereon....

Tack så mycket för tipsen. Jag kollar d[…]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]