Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Moller
Hej!
Vi har precis köpt en polestar -17 där vi fick vinterhjul på köpet med fälgen "Artio" ( får dock de inte från i mitten av mars), så
jag undrar vilka vinterfälgar ni andra har som har polestar bilar?
Användarvisningsbild
av SagaPer
På min XC60 D4 AWD R-Design Polestar 2017 (nå D5 med 220 hk) sitter det Ixion III 18" alufelger med Conti piggfrie vinterdekk.

Se flere bilder og les mer om bilens utstyr her: http://forum.vccn.no/showthread.php?747 ... ien-BILDER

Bild
Användarvisningsbild
av TommyP86
Moller skrev:Hej!
Vi har precis köpt en polestar -17 där vi fick vinterhjul på köpet med fälgen "Artio" ( får dock de inte från i mitten av mars), så
Snackar vi 367hk riktig polestar? På de är väl de enda som passar originalfälgar (19-20")? En bbs fälg går att använda men breddar för mkt. Artio passar inte mej veterligen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
TommyP86 skrev:
Moller skrev:Hej!
Snackar vi 367hk riktig polestar? På de är väl de enda som passar originalfälgar (19-20")? En bbs fälg går att använda men breddar för mkt. Artio passar inte mej veterligen.
De flesta Polestar 350/367 som jag har sett har dessa fälgar vintertid.
Saknar dock det lilla blåa märket på dom, men antar att dessa ändå är original/äkta vara...
2015-Volvo-S60-Polestar-wheel.JPG
2015-Volvo-S60-Polestar-wheel.JPG (86.46 KiB) Visad 2467 gånger
http://www.autoguide.com/manufacturer/v ... tar-review
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har ovan fälgar på min V60 Polestar. Det är äkta och sviindyra fälgar :shock: står Polestar instansat på utsidan av fälgen.

Det finns även en 19"-fälg som har samma design som 20". Jag föredrar dock de mörka 19" som är ovan.

Vad jag har fått så kommer inga andra fälgar än de från Polestar att gå fria från frambromsarna. Är extremt tveksam att Artio skulle funka.

En bild på mina, här syns instansningen på kanten.
IMG_5873_zpsvekxbtye.jpg
IMG_5873_zpsvekxbtye.jpg (204.6 KiB) Visad 2435 gånger
Användarvisningsbild
av Moller
Jag tackar för alla svar och bilder :D .

Ja det är en äkta Polestar 367 hk.

Det ser ut som att jag får kontakta säljaren och kolla så att det inte blir fel. Det skulle ju vara lite trist att upptäcka i mitten på mars att det är fel fälgar :???: .

Besiktade idag på Besikta i Helsingborg. Fic[…]

Okej, hittade en video på Concept Vista. Ble[…]

På den här bilden såg det vä[…]

Är du säker på att det är bak[…]