Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av intruder1400
Funderar o beställa en ny V60cc T5 !
Summum med ratt/vindrutevärme o backkamra !
Vad tror panelen :lol:
Användarvisningsbild
av Dogfight
Sån jag har beställt plus lite till kommer v21 preliminärt :-) :-)-)
Dogfight
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Vill du ha en t5 så ska du nog inte vänta på classicen. Verkar som den försvinner. Annars hade jag nog väntat o sett vilket erbjudande det blir. Handlar väl om nån vecka nu. Kan du dock få loss en med kampanjer som fria vinterdäck o klimatpaket / voc så är det nog prisvärt.
av miw
Jag skulle avråda från eluppvärm elruta. Så jävulskt irriterande med tråden i framrutan som hela tiden stör. Speciellt när solen ligger på ett visst sätt, och i mörkret då alla ljuskällor blir mönstrade.
Användarvisningsbild
av Dogfight
miw skrev:Jag skulle avråda från eluppvärm elruta. Så jävulskt irriterande med tråden i framrutan som hela tiden stör. Speciellt när solen ligger på ett visst sätt, och i mörkret då alla ljuskällor blir mönstrade.
Glömde skriva det att jag beställde utan värme i vindrutan av precis det du skriver. Körde en Ford för några år sen med värme o var väldigt irriterande.
Dogfight
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Håller med där, eluppvärd ruta är på papret skitbra, men så som dagens teknik ser ut blir det
problem med eltrådarna och ögat vill gärna fästa sig på dem, åtminstonde mina ögon så det slutar
ofta i att jag "pendlar" mellan trådarna och vägen. Körde en Ford på jobbet ett tag därav mina erfarenheter.

Då är VOC betydligt bättre lösning bara du får in tajmningen med att du faktiskt kommer ut till bilen på
"avtalad" tid, alterantivt en Carport så slipper man i alla fall problemet med is på rutorna hemifrån.
av intruder1400
Går det starta bilen via VOC ??
Då behövs inte värmen till rutan !
Har en Diesel idag som inte klarar värmaren pga för korta sträckor !
PTC fixar ju rutan om den får gå en kort stund innan färd :wink:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Du kan starta motorn med VOC om du har en VEA, har jag för mig.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Angående elvindruta, så har jag haft det på tre fordar i rad och jag hade aldrig några problem med att trådarna syntes och jag har normal syn, men det är ju såklart olika. Man såg ju dem när man tittade på dem, men jag fick aldrig känslan av att fokus pendlade när jag körde..

Jag tyckte det var kanon när man kunde smälta isen på någon minut.

Nu har jag istället fått köpa defroster-spray på Volvo. Den funkar också väldigt bra om det är tunn is utan snö på..

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]