Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jocks
Hej!
Är det någon som vet hur mycket det kan tänkas kosta att byta bromsbelägg fram och bak på en volvo xc 70 -13? Är det något som en "amatör" skulle kunna tänkas lösa på egen hand?
Användarvisningsbild
av börne
Är man bara normalt begåvad & inte är totalt ovetande om vad verktyg är för nåt så är det en barnlek att byta både fram & bak. Det följer med beskrivning i lådan från Volvo! I alla fall till bakre, främre kommer jag inte ihåg då jag bara slet upp beläggen & bytte, men bakre har ju diskuterats rätt frekvent här så där vet jag det finns med... kolla tidigare länk!
Användarvisningsbild
av Urbis
Hade en XC90-06 tidigare, då skulle Upplands motor, Volvo ha 10800kr för byte. Trodde de skojade. Jag köpte beläggen och bytte själv, ingen konst alls. Blivit lite knepigare nu med elbroms bak, men det finns det mycket information om på forumet.
av oldtimersmc
Urbis skrev:Hade en XC90-06 tidigare, då skulle Upplands motor, Volvo ha 10800kr för byte. Trodde de skojade. Jag köpte beläggen och bytte själv, ingen konst alls. Blivit lite knepigare nu med elbroms bak, men det finns det mycket information om på forumet.
Exempelvis i tråden som jag tipsade om i inlägget ovan = Har aldrig varit lättare att byta bromsar än nu.
av oldtimersmc
börne skrev:
Urbis skrev:Blivit lite knepigare nu med elbroms bak
Är ju betydligt lättare med elbroms än det gamla hederliga systemet med trummor!

Alla dagar!
Elpriset

Effekttariffen är ett pris av den högsta[…]

Ett par millimeter för hög oljenivå[…]

Den stora annons-tråden

Nej priset var ju hyfsat, absolut. Den saknar dock[…]

Sitter och suktar på en 2,5 GLT 170hk 1998 f[…]