salmonsalar skrev:filippb skrev:Vissa appar finns bara tillgängliga för nedladdning om man har köpt Sensus Navigation, det står t.ex så här om Park & pay:
"Park and Pay can only be used if the car is equipped with both Sensus Connect and Sensus Navigation."
Tror detta gäller Väder, Yelp och Park&pay.
Aha, den infon har jag missat.
Vad kostar det att uppdatera så man får navigation och android auto?
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Navigation kostar runt 6900 och jag tror man kan aktivera den själv med en kod man får av ÅF efter köpet.
Android Auto är det lite svårare med, enligt min verkstad finns den ännu inte att köpa som eftermonterat tillbehör såsom CarPlay gör. Oklar om och när det dyker upp, väntar själv då min ÅF avrådde mig från att lägga in CarPlay i beställningen innan det blev klart hur AA skulle säljas. Jag tror och hoppas att Volvo kommer att slå ihop AA med CarPlay även för eftermontering och ta då 2900 för båda.
Så här står det just nu på volvos hemsida:
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 513f38e214
OBS
För att Android Auto ska vara möjlig att använda krävs det att bilen är utrustad med två USB-ingångar (USB-hub). Om bilen endast har en USB-ingång är det inte möjligt att använda Android Auto.
Det är inte möjligt att installera Android Auto på XC90 eller XC90 Twin Engine av årsmodell 2016 då de saknar USB-hub. Det går inte att efterinstallera USB-hub på dessa modeller.