NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mange38
har förmodligen snikpaketet i min v50 ser bara bild på v50 när man startar stereon visserligen har man hört sämre men lite störande är ljudbilden då den hamnar lågt går det komplementera med diskanter från dom större paketen? hur ska dom kopplas in ?

sen går det eftermontera original subben? för rimlig peng?

annars var hittar man enklast hötgtalarkablarna funderar på koppla hög-till-lågnivå adapter
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Det borde bara vara att klicka i diskanterna i dessa, vilken årsmodell har du? iom faceliften 08 fick även snikpaketet diskanter.. Bara att demontera dörrsida och sätta i kontakten. Jag har 1par diskanter liggandes om intresse finns.

Subben går ej att montera i snikvarianterna alls tyvärr. När jag kollade på eftermontering sub så landade jag på ca 5500:- med begagnade delar. Subben i sig är dyr men de optiska kablarna är också dyra.. Sen behövs mjukvara..

För att koppla in bas så är det väl högtalarna i bakdörrarna som gäller..
av Jonkas
Jag tycker snikstereon som jag har i min är helt ok, bra bas för att inte ha nån sub. Men där är verkligen inte mycket diskant att glädjas över...
av mange38
tack för svar mini_ice
ja jag mistänkte det skulle va svårt iomed volvo skulle ge sig på fiber ibilarna och därmed krångade till alt
har sett blp har en stereo för oss med v50 så man får alt man vill ha men saftigt pris med 5995kr så det är uteslutet ialla fall för denna bilen då den bara går a till b dock sakanar jag en lite popbox och bättre diskanter
jag har en 05a v50
av martinnyberg
Hej Mange!

Jag gjorde faktiskt detta i somras, satte in diskanter fram i bilen och jisses vad ljudet blev bättre!
Du gör nästan lättast att ta ljudet till diskanterna från högtalarna bak. Ljudkablarna går från stereon på var sin sida, under plastskydden när du kommer in i bilen (fram). Fortsätter sedan upp på var sin sida om mitt-balkarna, där du har bältet. Vill minnas att de är lättast att slita upp plasten hela vägen för att slutligen få upp mittbalkarnas plast, kan ända att jag tog lös plasten där bak också.

Sen är det två grova kablar som går till ljudet, tillsammans med en massa andra kablar, nu minns jag tyvärr inte färgen på dessa längre, har ett svagt minne av att dessa är grå och gråvita på ena sidan. Men huvudsaken när du pillar i mittbalkarna, är att INTE röra eller klippa av kabeln till krocksensorn för balkarna, då smäller det nog till ordentligt! =)

Hoppas du fått lite mer kött på benen nu!

//Martin
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Bara att testa och klicka i ett par diskanter ska jag kolla om jag hittar dem?

Ja högtalar kablarna är gråvit eller rödgrå..eller bara går, kan vara lite olika.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Kablaget för diskanterna finns fördraget i framdörrarna. Bara att skruva i dem och ansluta kablarna.
av mange38
Mini_ice skrev:Bara att testa och klicka i ett par diskanter ska jag kolla om jag hittar dem?

Ja högtalar kablarna är gråvit eller rödgrå..eller bara går, kan vara lite olika.

ja det får du gärna göra
av Andreaskallstrom
Någon som har koll på vilken storlek på högtalare som passar? Inte ens chans i Hälsingland att jag betalar 1000kr plus för ett par diskanter :-)
EX60

Och jag säger: Detta är en elbil fr&ari[…]

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]

Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och välf[…]