Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Om du öppnar huven och kikar ner under denna så har du alltså förgasaren till höger sida om dig!?? då sitter alltså förgasaren på vänster sida på motorn, vänster sida är alltid vänster sida på bilen oavsett hur du kikar på den...

Är det en B21A du har så funkar det att lägga i en B23/230A, det passar direkt, men håll tummarna när du ska passera bilprovningens test, för upptäcker dom att du bytt motor så kan du åka på en registreringsbesiktning, likadant om du blir stoppad av polisen.
Risken är dock liten att dom skulle engagera sig i detta, men risken finns ju...
Användarvisningsbild
av Pliind
ok ok göttans :) vad skulle en sån registrerings besiktning kosta i värsta fall? måste det vara en från en 240? och om man nu har sån jävla tur att hitta en tic motor.. skulle den passa?
Användarvisningsbild
av niklas gson
vill bara säja att du har den bästa bilen av dom alla en 75as i den får du stoppa en v8 om du vill sen 76 blev det avgaskrav då gäller nya regler så sätt in vilken motor du vill o får tag i bara besikta.. :D
Användarvisningsbild
av niklas gson
stoppa dit vilken motor du vill inga problem på en 75a dom e guld värt i dag du får regga den med v8 om du vill :)
Användarvisningsbild
av Pliind
jo men jag har varken pengar, kompetens eller tid att bygga om motorfästen så jag kör på en b23 :)
Användarvisningsbild
av Pliind
nu har vi iaf plockat ut min motor ur bilen! hehe ser ut som att det sitter 10 vuxna män i baksätet på bilen då det finns ingen motor att hålla tyngden där framme :p
Användarvisningsbild
av Pliind
om man ändå hade sånna pengar! :P nepp blir en från skroten för 500 kr för min del..
Användarvisningsbild
av Fluffen
Vad hade du tänkt då? :twisted:
Användarvisningsbild
av Pliind
en b23a
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]