Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
härligt!! idag kom det efterlängtade brevet med premieskatten bara 32%höjning på trafikförsäkringen. Tack ni som rösta på moderaterna. :evil: Snart höjs a-kassan igen oxå. vilken fantastisk regering vi har fått sen moderaterna fick styret. Och tjänar man under 30000 i månaden är man lågavlönad enligt de. Ja då är 98% av sveriges arbetare lågavlönade.
Nä!! det var fan bättre när tjockisen persson och sossarna styrde landet :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
av kaffe_koppen
Det är väl pest eller kolera o välja mellan Persson och Rainfeldt. jag tycker nog att båda har sina upp och ner, men jag blir riktigt sur att min premie höjs, den är hög redan som den va. nu betalar jag nästan 1000 kronor/månaden halvförsäkring på min 940.
Användarvisningsbild
av Brainy
Vänta tills deklarationen nästa år kommer innan ni gnäller... eller sätt er in i nya skattereglerna, iom att ni betalar mindre i inkomstskatt (i regel) så är det väl inte så j*vla hemskt att betala lite mer skatt på trafikförsäkringen.

Omfördelning av skatter har sossarna sysslat med sen urminnes tider, sänkt energiskatten lite och istället höjt co2-skatten osv...

/Anders
Användarvisningsbild
av ER
Det lilla man tjänar i skattesänking äts upp med ränta direkt av höjda avgifter/skatter. Så hade det blivit även med maktkåta och feta sossar vid makten, troligen ännu värre då miljöpacket ihop med kommunistfjantarna styr för mycket trotts mycket litet stöd.
Med lite tur kommer dom som hoppar av a-kassan/straffar ut sig att få betala ändå om ryktet stämmer och det är ju inte mer än rätt att dom skall göra rätt för sig.
Problemet med skaltten på premien är att det är retroaktivt och även för sådant som orsakats av ickebilrelaterat som alkohol och narkotika. Så även i framtiden skall man betala för att alkohol orsakar sakdor nör det är socialförsäkringen som skall stå för kostnaden även i desdsa fall i framtiden. Lite noggrannare utrednin av orsaken är på sin plats innan man skuter över kostnaden på biltrafiken, kan ju likväl vara dumhet av den som med EU-moppe brakar rätt ut utan minsta förstånd.
av Addekarlsson
Ska denna tråd fortsätta finnas, så se till att vårda språket....
Håll även snacket på en vettig nivå, utan skitsnack och pajkastning....

Jag är redan nu väldigt skeptisk till denna tråds existens, då den börjat oerhört bra...

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av lilleman
grammse skrev:härligt!! idag kom det efterlängtade brevet med premieskatten bara 32%höjning på trafikförsäkringen. Tack ni som rösta på moderaterna. :evil: Snart höjs a-kassan igen oxå. vilken fantastisk regering vi har fått sen moderaterna fick styret. Och tjänar man under 30000 i månaden är man lågavlönad enligt de. Ja då är 98% av sveriges arbetare lågavlönade.
Nä!! det var fan bättre när tjockisen persson och sossarna styrde landet :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
kan fan inte mer än hålla med :twisted: :twisted:
Användarvisningsbild
av nitraM
Skönt att dom tog bort fastighets skatten.....eller rättare sagt satt ett tak för de.
De tackar jag för nu när man köpt hus.

Nått bra iaf.
av Addekarlsson
nitraM skrev:Skönt att dom tog bort fastighets skatten.....eller rättare sagt satt ett tak för de.

Nått bra iaf.
Den vart det ingen skillnad på för min del. Har en fastighetsskatt på ca 1600 om året. :lol:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Larre
grammse skrev:Och tjänar man under 30000 i månaden är man lågavlönad enligt de. Ja då är 98% av sveriges arbetare lågavlönade.
Vilket tror du är bäst för inkomsten efter skatt? Att, givet samma lön, bli klassad som lågavlönad eller högavlönad?
Användarvisningsbild
av mrEasywin
nitraM skrev:Skönt att dom tog bort fastighets skatten.....eller rättare sagt satt ett tak för de.

Nått bra iaf.
Iofs så går ju priset på fastigheter upp när man sänker fastighetsskatten. Högre huspriser = räntan går upp. Vet inte om det blir så mycket billigare. Fast du kanske inte behövde låna pengar...
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]