Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min säljare har inte fått någon leveranstid ännu. Jag kan fortfarande ändra utrustningen på bilen. Att han sa juni/juli är för att han vet av erfarenhet att det brukar ta ca 6-7 månader innan man får bilen.. Men jag tycker det är väldigt konstigt att bilen har vart beställd i snart 2 månader och jag har fortfarande inte fått något leveransdatum. Börjar bli lite orolig att leveranstiden skjuts upp ännu längre fram...[/quote]

Jag beställde min i början på februari och då fick jag besked först att han trodde tidigast augusti/september men efter bilen har blivit kopplad till minvolvo så fick jag besked om att leveranstid blir runt V26, kanske tidigare t.o.m och då borde din bil komma före min tycker man då.. Fast å andra sidan så måste dom ju tillverka klart hela 2017års bilar innan våra sätts i produktion. Men din borde ju ligga före i kön än min. Grattis till bra bil! Vad för spec? :)[/quote]

Okej, Besättlde min 23/12-16 och har inte fått några uppgifter om min volvo eller liknande tyvärr. Ja den borde ju vara före dig i kön iallafall ;) så förhoppningsvis får jag min innan v26.

Har beställt en T5 bi-bifuel momentum buisness advanced, teknikpaket, twilight bronze metallic, automatisk dragkrok, tonade rutor, subwoofer. Vad har du beställt? :)

Med vänlig hälsning, Philip[/quote]

Ja det tycker jag också är konstigt! Vad säger din säljare? Riktigt trevlig spec!! Du blir nöjd!! Jag beställde R-Design, T5, Teknikpaket PRO, klimatpaketet VOC, stylingpaketet, 21" Panorama, växelpaddor och carbon dekorinlägg, valde red passion som färg men är lite tveksam fortfarande, har tills 2/5 på att bestämma mig om färgen! Vad tror du om red passion? Aldrig sett en V90 R-design i den röda på gatorna :( Kanske kul att sticka ut lite för alla verkar ta vit eller bursting blue på R-modellen...

Varma hälsningar, filip! :D :-)-)
Användarvisningsbild
av mgmannen
Philipvolvo97 skrev:
mgmannen skrev:Jag beställde en D3 AWD 6 december, har inte fått något leveransdatum jag heller. Helt OK enligt min säljare. Men man vill ju ha lite besked...

Okej skönt att höra att jag inte är ensam om detta haha :D Beställde du en MY2018? Min säljare säger också att det är helt okej att man inte har fått leveransdatum, han står fast vid att från det datumet man beställer bilen (23/12-16 för min del) så är det ca 5-6 månader från det datumet som gäller, oavsett vilken tid man får besked om leveransdatumet. Säljaren säger runt maj/juni till mig. Får hoppas att detta stämmer nu men man blir ju lite orolig...

Med vänlig hälsning, Philip
Beställde en MY2017, men fick efter en vecka beskedet att de var "slutsålda" och att det blev en MY2018 istället...
av Göranson
NI som skriver att ni inte har fått något leveransdatum av er säljare, något måste ju vara fel. Särskilt som jag ser att mgmannen hade lagt sin beställning redan den 6/12. Avkräv säljaren ett svar (PO)
Jag beställde den 7/2 och fick koppling den 12/2 lev v27 den 16/2 ändades lev till v26

Skickat från min iPhone med Tapatalk
pumpnasare skrev:Jag beställde den 7/2 och fick koppling den 12/2 lev v27 den 16/2 ändades lev till v26

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Okej du beställde alltså 1,5 månad senare än mig och vi har fått samma leveransdatum? Går det inte få en V90 MY18 tidigare än v.26 eller? Känns lite konstigt att vi fått samma leveransdatum.... bra för dig o sämre för mig ;)
av Johanu71
MY18 börjar väl inte tillverkas föränn vecka 20 om jag inte minns fel.
Hela produktionen av MY17 skall väl göras klar först.
Sefan är det säkert prioriterade beställningar som går först. D.v.s. ÅF bilar samt VIP kunder.
Beställde 24/1 och fick välja mellan en MY17 v14 eller en MY18 i september.

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]