Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rale
Har inte en egen bil än men på många videos som visar Bowers & Wilkins-diskanten så speglas den irriterande i framrutan. Ni som har Bowers & Wilkins-systemet har ni tejpat den med svart el-tejp än?
Det är väl suveränt att man ständigt påminns om att man faktiskt har betalat 31 000 SEK... :mrgreen:
Nä, ärligt; har kört en del V90 och CC med B&W och har inte ens tänkt på att det reflekteras. Känns lite som ett i-landsproblem som jag gärna lever med eftersom ljudet är så sjuukt bra! :-)-)
Ja den reflekteras lite men det är inget jag tänker eller stör mig på.
JanneP77 skrev:Det är väl suveränt att man ständigt påminns om att man faktiskt har betalat 31 000 SEK... :mrgreen:
Nä, ärligt; har kört en del V90 och CC med B&W och har inte ens tänkt på att det reflekteras. Känns lite som ett i-landsproblem som jag gärna lever med eftersom ljudet är så sjuukt bra! :-)-)
Jag har en V90 på beställning men valde INTE till B&W och nu är frågan, är det värt 31 000SEK att lägga till det eller räcker det gott och väl med det standard ljudet vilket ska vara riktigt bra det också? :???:
FilipDjurberg skrev:
JanneP77 skrev:Det är väl suveränt att man ständigt påminns om att man faktiskt har betalat 31 000 SEK... :mrgreen:
Jag har en V90 på beställning men valde INTE till B&W och nu är frågan, är det värt 31 000SEK att lägga till det eller räcker det gott och väl med det standard ljudet vilket ska vara riktigt bra det också? :???:
Jag valde bort det till slut.

Skickat från min Iphone
FilipDjurberg skrev:
Värt och värt... Det ÄR enorm skillnad på ljudet. Jag valde först standardstereon med subwoofer men ändrade till B&W när jag fått provlyssna den ordentligt. Underlättade när frun tyckte att det var värt pengarna.... :-) Vi blev till slut överens om att vi kommer ångra oss om vi INTE väljer B&W!
Tänk så här; subwoofer till standardstereon kostar ca 5-6000 SEK. Den ingår i B&W så då "kostar" det "bara" 25 000 SEK. På det kan du säkert få 10% rabatt och vips så kostar B&W 22 500 SEK!
:-D
Värt det? Jag tycker det! Som bonus får man mer invändigt krom och det behövdes i min (mörk inredning och svart innertak).

Skickat från min iPhone med Tapatalk
JanneP77 skrev:
FilipDjurberg skrev:
Värt och värt... Det ÄR enorm skillnad på ljudet. Jag valde först standardstereon med subwoofer men ändrade till B&W när jag fått provlyssna den ordentligt. Underlättade när frun tyckte att det var värt pengarna.... :-) Vi blev till slut överens om att vi kommer ångra oss om vi INTE väljer B&W!
Tänk så här; subwoofer till standardstereon kostar ca 5-6000 SEK. Den ingår i B&W så då "kostar" det "bara" 25 000 SEK. På det kan du säkert få 10% rabatt och vips så kostar B&W 22 500 SEK!
:-D
Värt det? Jag tycker det! Som bonus får man mer invändigt krom och det behövdes i min (mörk inredning och svart innertak).

Det är har du rätt i! Jag har också mörk inredning i min och den är i stort sett full specad utan B&W, så känns dumt att snubbla på mållinjen då ljud är en stor del av körkänslan enligt mig. Blir ett samtal till säljaren imorgon!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det är har du rätt i! Jag har också mörk inredning i min och den är i stort sett full specad utan B&W, så känns dumt att snubbla på mållinjen då ljud är en stor del av körkänslan enligt mig. Blir ett samtal till säljaren imorgon och höra om man kan få någon specialare där! :D
Jag kör utan och är riktigt nöjd med det ljudet.
Tycker ljudet i vanliga stereon är riktigt bra, mycket bättre än den V70 jag hade innan.
Jag skulle dock valt b&w om jag köpt idag. B&w har det där lilla extra som ibland saknas..
Tror inte heller det går att eftermontera om jag förstår det rätt?
Jacobsson skrev:Jag kör utan och är riktigt nöjd med det ljudet.
Tycker ljudet i vanliga stereon är riktigt bra, mycket bättre än den V70 jag hade innan.
Jag skulle dock valt b&w om jag köpt idag. B&w har det där lilla extra som ibland saknas..
Tror inte heller det går att eftermontera om jag förstår det rätt?
Jag har en v60 idag och det är den vanliga stereon i och den tycker jag spelar helt OK, men det känns som du säger att har man B&W så får man det lilla extra i kupén. Har nu valt att lägga till B&W. Jag tror inte heller det eftermonteras så det känns som det är integrerad i panelen. Isåfall måste man väl byta ut panelen + alla annan hårdvara/mjukvara. Det går säkert lösa men då hade det säkert kostat mer än att beställa det direkt från fabrik. Rätta mig om jag har fel! :?:

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]