Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
Du ska få ett intyg av den ÅF som utför optimeringen, det är inte certifikatet som skickas från Polestar. Detta intyg visar du sen upp vid reg. besiktning.
av Jacobsson
Hej, är lite sugen på Polestar till min T8.
Är ute efter det bättre samspelet i maskinen.
Har nån här en XC90 T8 med polestar? Hur upplevs den efter en optimering, är det värt proset?
Gör Bilia optimeringen? Hur lång tid tar den och är det något speciellt man bör säga till om när den görs?
Användarvisningsbild
av Hanzon
Jacobsson skrev:Hej, är lite sugen på Polestar till min T8.
Är ute efter det bättre samspelet i maskinen.
Har nån här en XC90 T8 med polestar? Hur upplevs den efter en optimering, är det värt proset?
Gör Bilia optimeringen? Hur lång tid tar den och är det något speciellt man bör säga till om när den görs?
Bilia utför optimering. Jag har inte kört T8 med optimering, jag får vänta till V.19 när jag har fått min levererad för att bilda mig en uppfattning.
Jag tror inte optimeringen tar så lång tid.
av para
Favazza skrev:En reg.besiktning kostar idag 1200:- och tar ca 40 min (Besikta bilprovning).
Bara en uppdatering på tidigare nämnda belopp...
Var på en Besikta-station idag på lunchen och reg.besikta mitt Polestar. Det kostade 800kr. Tar ca 5minuter, kör inte ens in bilen. Dom öppnar huven och dörren och kollar att chassinumret stämmer med vad som står i intyget. Sen in o knappar lite i datorn och ta betalt.

Vad gjorde dom med din i 40 minuter? Fast 1200 för 40min känns ju billigare än 800 för 5min.
av Favazza
Detta är bara svar från jag fått från Besiktas kundtjänst.

Någon som vill lägga upp en bild på hur intyget ser ut? (utan att visa för mycket info givetvis)
Kan inte minnas att jag fått ett sådant..
Användarvisningsbild
av sony
Jag var tvungen att boka tid. Vem som hälst kunde inte besikta bilen utan den bokade en tekniker. Kostade 675:- om jag mins rätt
av para
StefanN skrev:
Favazza skrev:
Någon som vill lägga upp en bild på hur intyget ser ut? (utan att visa för mycket info givetvis)
Intyget tar Bilprovningen hand om och arkiverar, det fick man inte behålla.
Man lämnar aldrig ifrån sig nått utan att fota först....
Bilagor
IMG_0131.PNG
IMG_0131.PNG (1.52 MiB) Visad 743 gånger
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.