Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet inte om det hjälper men här är en bild (tagen i samband med rostskyddsbehandling) på hur det ser ut med innerskärmen bortplockad på min V70 D4 -15 aut. FWD med VEA-motor. Du har ju en annan motor så det kan ju skilja en del. Så vitt jag kan bedöma är det en av sprintarna till strålkastaren som man ser en bit upp och då borde man kanske se väl så bra med strålkastaren bortkopplad.

En idé skulle kanske kunna vara att försöka följa den gren på motorns kabelmatta som leder fram till 74/301 och försöka utröna vart den tar vägen. Det är ju bara en grov gren som leder från "engine harness" fram till kontaktstycke 74/301 och den grenen borde man väl kunna identifiera?

Hittade för övrigt en tråd som kretsar kring avslitna kablar och som möjligen också skulle kunna vara till hjälp i ditt fall:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Volvo V70 D4 2015_064.JPG
Volvo V70 D4 2015_064.JPG (729.5 KiB) Visad 556 gånger
Sry att jag inte svarat förrän nu men varit bortrest ett par veckor.

Tack för länken anf starproblem. Tror också det ngt med kablage men kanske inte just det som den tråden handlade om eftersom det kommer från "batterisidan" och hos mig borde det väl vara på andra sidan?

Hur som helst, får nog lämna in då jag inte är så sugen på att felsöka utan garage och det är lite kallt ute :)

Frågan är om Volvo eller Mechanum skall få ta den?
berrabus skrev:Tack för länken anf starproblem. Tror också det ngt med kablage men kanske inte just det som den tråden handlade om eftersom det kommer från "batterisidan" och hos mig borde det väl vara på andra sidan?
Nu är jag inte med. Vadå andra sidan?
berrabus skrev:Hur som helst, får nog lämna in då jag inte är så sugen på att felsöka utan garage och det är lite kallt ute :)
Ja inte kul att meka utan varmgarage så här års. Men jag skulle säga några ord om vad det är de bör leta efter. Finns ju en del att gå på vid det här laget och jag har mer förtroende för verkstaden när jag kan peka med hela handen och säga vad det är de bör kika på.
Problemet löst.
5 ledare av under batterilådan men enligt uppgift inte på "det vanliga stället" utan längre ner. Meken hade aldrig lagat på det stället förut.

Även det fladdrande/flimmrande vänster halvljuset är borta och funkar som det skall. Gissar på att en av ledarna som lagats/skarvats hade med detta att göra.
berrabus skrev:Problemet löst. 5 ledare av under batterilådan men enligt uppgift inte på "det vanliga stället" utan längre ner. Meken hade aldrig lagat på det stället förut.
Kul att det löst sig och att du hör av dig och berättar hur. Alltid trevligt att få en hypotes bekräftad dessutom. :-) Lägg gärna till ett "LÖST" i trådrubriken så att folk vet att detta är en tråd det lönar sig att titta närmare på när de söker på likartade problem.
berrabus skrev:Även det fladdrande/flimmrande vänster halvljuset är borta och funkar som det skall. Gissar på att en av ledarna som lagats/skarvats hade med detta att göra.
Ja det låter rimligt, i alla fall på ett allmänt plan. Har dock inte kollat vad kopplingsschemat med beskrivningar av kabelstammar till äventyrs har att berätta om saken.
andersuw skrev:Kul att det löst sig och att du hör av dig och berättar hur. Alltid trevligt att få en hypotes bekräftad dessutom. :-) Lägg gärna till ett "LÖST" i trådrubriken så att folk vet att detta är en tråd det lönar sig att titta närmare på när de söker på likartade problem.
Fixat.
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]