Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ansjo skrev:Fortsätter frågeställningen lite. Har byggt ihop några V90cc nu, men varförgår det i team ha head up display och 360 kamera i samma konfiguration? Tycker inte de bör krocka med varandra på något sätt....?
Tyckte det lät jättekonstigt för på andra modeller är det inget problem men du verkar ha helt rätt och det är för mig helt oförståeligt att man inte ska kunna ha bägge. Skumt!
ansjo skrev:Fortsätter frågeställningen lite. Har byggt ihop några V90cc nu, men varförgår det i team ha head up display och 360 kamera i samma konfiguration? Tycker inte de bör krocka med varandra på något sätt....?
Va, är det så? Jättekonstigt ju.
Tvingas man välja så skulle jag välja 360-kameran alla dar i veckan.
Jag har både HUD och 360, så det går.

Ang HUD så klarar du dig jättebra utan det. Men ca 5000kr på en ny bil är ju småpengar, så jag hade valt till det också. För det är en trevlig funktion som gör körningen lite mer avslappnad och du kan fokusera mer på vägen.
Jodå, fick till det. Välj inte teknik PRO så kan man ha bägge som tillval samtidigt.
När jag har kört bilar med HUD (V90/V90CC och XC90) uppplever jag att jag inte ser den övre delen av det som speglas i vindrutan. Måste sitta lite mer tillbakalutad eller nersjunken i stolen för att se allt.
Eller det kanske är någon inställning....
XC90_Executive skrev:Absolut, det går att justera HUD:en upp och ner så det passar alla, sen sparas det i stolsinställningen.
Måste man spara stolsinställningen för att HUD inställningarna ska sparas? jag har en känsla av att min inställning 'fallit bort' vid något tillfälle. Men det kan vara inbillning kanske...
thread skrev:
XC90_Executive skrev:Absolut, det går att justera HUD:en upp och ner så det passar alla, sen sparas det i stolsinställningen.
Måste man spara stolsinställningen för att HUD inställningarna ska sparas? jag har en känsla av att min inställning 'fallit bort' vid något tillfälle. Men det kan vara inbillning kanske...
Det finns en känd bugg i mjukvaran som gör att HUD:ens sparade inställningar kan falla bort.
Tycker också att man kan lägga till att HUD:ens "range" i höjdled är ganska litet. Jag hade önskat större skillnad mellan högsta och minsta läge. Ju längre man är desto större blir problemet - eftersom att det lägsta läget på HUD:en kanske inte är lågt nog.

Därtill finns ett litet problem med att ramen för HUD:en i instrumentbrädan ibland speglas i fönstret och stör den projicerade bilden något. Men sammantaget är dessa anmärkningar på en detaljnivå som i de flesta fall torde kunna betraktas som acceptabel.
Byte Xenon V70 -08

Jag gissar något i denna stil? https://www[…]

Antisladd lampan brukar vara den som tänds f&[…]

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]