Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BessoMesso
Nä jag bytte bara ut själva simkortet. Trodde det var problem med den. Men som sagt att ladda ner apparna är inga problem och att dela wifin funkar fint också för andra att koppla upp sig via bilen och sedan surfa. Men Just spotify och vädret är problem
av jedherne
Eg har hatt problem med å koble til internett via modem heilt fra bilen var ny, har ein 16 modell XC90. Den kobler seg til ved oppstart. Dette går greit 3-6 ganger så klarer ikkje modeme å gå på nett. Telefonen kobler seg fint til modem/Hotspot men bilmodemet klarer ikkje å koble seg til internett. Kobler ut og inn bilmodem via displayet i bilen og alt fungerer fint igjen 3-6 ganger. Deretter skjer det samme. Har vært på verksted med bilen uten at det er blitt bedre, Eg har prøvd Telenor og Djuice i Norge, begge med samme problem. Vurderer å bestille nytt SIM Kort for å sjå om det er kortet som lager problem. Programvare er oppdatert, men det har ikkje ordna problemet.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Jag beställde nytt simkort, ett tvillingkort till mitt mobilabonnemang. Telenor. Det löste alla mina problem. Nu är det snabb och stabil uppkoppling, spotify funkar perfekt.

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Nästa elbil från Volvo?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde mång[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]