Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av silas
Tyckte min 140 hästars v70 06 automat var för seg så jag köpte mig lite fler hästar från bsr. Bilen blev riktigt trevlig efter det, passar mig perfekt.
Nu har jag kört så i ca 2 veckor och 3 ggr har det stått varningsmeddelande i displayen vid startförsök. Det har varit startspärr och abs meddelande, får då bara vrida om nyckeln igen så fungerar det.

Är detta vanligt efter uppgradering med BSR ?
Användarvisningsbild
av greeeken
silas skrev:Tyckte min 140 hästars v70 06 automat var för seg så jag köpte mig lite fler hästar från bsr. Bilen blev riktigt trevlig efter det, passar mig perfekt.
Nu har jag kört så i ca 2 veckor och 3 ggr har det stått varningsmeddelande i displayen vid startförsök. Det har varit startspärr och abs meddelande, får då bara vrida om nyckeln igen så fungerar det.

Inget jag har hört iallfall
Kör du ppc? återställ till normal läge då o testa igen.
annars åker du tillbaka och klagar
av Avarage
silas skrev:Tyckte min 140 hästars v70 06 automat var för seg så jag köpte mig lite fler hästar från bsr. Bilen blev riktigt trevlig efter det, passar mig perfekt.

Om du har PPC kan du ju alltid koppla upp dig mot BSR:s databas och ladda ner senaste versionen (vilket du redan borde ha i och för sig) och testa igen.

Kvarstår problemet ladda, som redan nämnts, in originalmappningen och testa igen.

Kvarstår INTE problemet med originalmappningen skriv till BSR och beskriv ditt problem. Med lite tur har de fixat en ny mjukvara inom några arbetsdagar (har semesterstängt v.28-29). Alt. ta kontakt direkt med din återförsäljare så kanske de sköter kontakten med BSR åt dig!

Lycka till!
// Niklas
P.S Nej jag har inte upplevt några sådana problem. Kör dock med annan motor än din! D.S
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]