Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
[quote=

Jag har dock funderat på vad som händer om man skulle spruta på lite
vattenavstödande medel på linsen, kanske hindrar det vatten/smuts
från att fästa? Någon som har provat det?[/quote]

Vi inom crossen brukade använda diesel för att numren på plåtarna skulle synas vid leriga förhållanden, så kanske en sprayflaska med diesel kan funka?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag brukar dra en vända med 1-komp lackskydd på linsen när jag tar övriga bilen. Blir lite bättre.

Konstigt nog håller sig linsen betydligt bättre på XC90in än V60in.
av KrilleW
Diesel skulle jag inte använda. Det är ganska o-bra att få på lacken.
av andersuw
Bonnie skrev:Backa i mörkret med dålig utebelysning så ser man inte ett skit utan kameran
Då är den guld värd, om linsen är ren
Om du inte ser alls utan kameran kan det kanske vara dags att överväga starkare backljus. Jag har satt i de starkaste LEDer jag kunnat hitta i min V70 -15 vilket ger ungefär tre gånger mer ljus än original. Tycker jag ser skapligt nu trots mörktonad bakruta.
av andersuw
grålle1 skrev:Och gällande kamerans vara eller icke vara... har man sett ett litet barn på sin trehjuling i backkameran nån gång så vill man nog aldrig vara utan kameran igen.... borde vara lagkrav med tanke på moderna bilars begränsade bakåtsikt tycker jag...
Har absolut inget emot backkamera men det finns ju andra lösningar på det problem du nämner i form av parkeringshjälp (sensorer) bak.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]