Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cal84
Vilka nötter till människor det finns! :evil:
Var och hjälpte min mor att flytta i dag och under tiden vi var inne och hämtade fler flyttkartonger så stog bilen parkerad på gården, då är det någon som har repat hela bilen och då menar jag HELA bilen! Och det slutade inte där,när vi var på väg därifrån så var jag så irriterad att jag lyckades backa in i hennes dragkrok och spräckte hela bakre kofångaren.
Det här blir ju roligt att försöka förklara för försäkringsbolaget.
av Cal84
Mitt på ljusa dan! Och det var inte många minuter vi var borta.
Det jobbiga är att vara utan bil medans dom lagar den eller om dom tycker att det kanske inte är värt att fixa,utan löser in den:(
Användarvisningsbild
av snepo
Cal84 skrev:Mitt på ljusa dan! Och det var inte många minuter vi var borta.
Det jobbiga är att vara utan bil medans dom lagar den eller om dom tycker att det kanske inte är värt att fixa,utan löser in den:(
Inga kommentarer,men man kan ju kanske se vilka det är.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Sånt här kan man bara blir ursinnig på. Väljer att inte använda mer kraftuttryck...
Såg för några år sen en, då helt ny, Mercedes C63 AMG som hade råkat ut för samma sak. Hel bilen var helt sönderrepad in på plåten...
Hoppas det löser sig för dig på bästa sätt, trots alla besvär och känslomässiga tankar som infinner sig.
av LottaGroning
Finns lite olika lösningar för att få ersättning, men alla kräver att det finns vittnen på att bilen var oskadad när du ställde den där.
1: Du kanske har skadegörelsevillkor i din försäkring, plus att du nog får ta stötfångaren på vagnsskadedelen.
2: Anmäla skadan till trafikförsäkringsföreningen och hör om dom kan hjälpa dig med skadegörelsen = en självrisk till dem och en till vagnsskadan.
3: Spraya hela bilen med underredsbodymassa och var beredd för nästa attack.

Detta fenomen med nedrepad bil, springa över huv tak och baklucka på bilarna längs en gata, eller elda upp bilar verkar vara en utbredd aktivitet nuförtiden, och lika vanligt som cykelstölder.
av Cal84
Vittnen finns att den var hel innan den parkerades där!
Har gjort polisanmälan på händelsen och som tur är bilen helförsäkrad och det verkar som det täcker skadegörelse.
Ska ringa försäkringsbolaget på måndag och se vad dom säger.

Tittade över bilen förut och jag hittar ingen del som inte fått sig en repa med något vasst,även lycktorka har får sig en omgång :twisted:
Användarvisningsbild
av Robbi
Någon jävel sparkade sönder båda mina backspeglar en gång. Skönt att punga ut 2500:- i självrisk. Passade på att byta in en repig vindruta på samma fall

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]