Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Schmoyoho skrev:Dags att införa valbara blinkersljud. Hade varit spejsat med amazon-tickandet, annars har jag inga invändningar mot ljudet i min bil. Inget jag ens reflekterat över, men en kompis tyckte ljudet i min MY07 (gamla analoga instrumentet) lät bättre än det i hans S60 2004. Vilket när jag tänker på det kanske stämmer, där låter det ganska analogt och reläaktigt vill jag minnas.

Har både du och din kompis samma instrument, digitalt eller analogt dvs? Låter mysko om det skulle vara variation mellan årsmodellerna.
Båda har 8 tums digitalskärm framför ratten. Båda har också osynk mellan ljud och blink, men hans har behagligare ljud... Grr..
av semmelman
Körde en Saab för några år sen, blinkersen lät som en gammal moraklocka, det ni! Aldrig en Saab efter det, å ni vet ju hur det gick för dom...
Användarvisningsbild
av iigloo
least skrev:
Schmoyoho skrev:Dags att införa valbara blinkersljud. Hade varit spejsat med amazon-tickandet, annars har jag inga invändningar mot ljudet i min bil. Inget jag ens reflekterat över, men en kompis tyckte ljudet i min MY07 (gamla analoga instrumentet) lät bättre än det i hans S60 2004. Vilket när jag tänker på det kanske stämmer, där låter det ganska analogt och reläaktigt vill jag minnas.

Har både du och din kompis samma instrument, digitalt eller analogt dvs? Låter mysko om det skulle vara variation mellan årsmodellerna.
Är det inte så i våra dinosaurier att det sitter ett relä i instrumenthuset vars enda uppgift är att åstadkomma själva klicket?
Och på nya så sitter det en högtalare monterad.
Reläet styrde strömmen av och på och hade ingen ljudfunktion. Mekaniska reläer låter så.
av sju4ti
semmelman skrev:Körde en Saab för några år sen, blinkersen lät som en gammal moraklocka, det ni! Aldrig en Saab efter det, å ni vet ju hur det gick för dom...
Har ägt några Saab, den senaste lät som man spela bordtennis "ping-pong" tycke det var behagligt :)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
HiTek skrev:Klicket i 60-serien för MY17 är ett bra behagligt ljud än tidigare. Förmodligen kanske det ligger någon go liten softvara i VIDA och byta ut?
Hmm.. Min kompis xc60 är kanske en my17. Ska kolla.

Har en annan kompis som har en My14. Ska kolla med honom också..
av KrilleW
Kollade precis i min bil. Ljud och ljus är helt synkat i min bil iaf...
Användarvisningsbild
av Ilduce77
HiTek skrev:Klicket i 60-serien för MY17 är ett bra behagligt ljud än tidigare. Förmodligen kanske det ligger någon go liten softvara i VIDA och byta ut?
Ja, jag kollade med min kompis nu och han har en my17, så det blev ett skifte mellan My16 och my17..

Hade varit kanon om man kan ändra det med mjukvara.
Som någon tidigare nämnde, skulle det vara en trevlig möjlighet att kunna välja bland lite olika ljud i inställningarna..

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]