- fre 17 feb 2017, 10:30
#1150321
JanneP77 skrev:Sure. men det är en märklig känsla när man legat med plattan stumt i mattan på autobahn med olika volvomodeller genom åren och betydligt motorsvagare BMW, VW och Audi lik förbaskat drar ifrån.VolvoB20 skrev:Huruvida bilen går bra och är behaglig i högre farter beror inte enbart på motoreffekt. En D4 lär inte vara mindre behaglig i 170-180 med undantaget att den kanske "tappar andan" lite om man gasar på ytterligare. :mrgreen:Gorban skrev:Har precis kört min V90 D5 på Autobahn och det är slående hur bra bilen går i lite högre hastigheter runt 170-180 km/h. Betydligt behagligare än min förra 520xdT.520 xdT har väl 184-190 hk och din D5a 235 hk Det är ju en grym skillnad.
Jag har samma känsla att med en Volvo har man alltid behövt gå upp ett rejält steg på effekten för att hänga med betydligt motorsvagare tyskar.
Det är heller inget nytt, tycker det har varit så de sista 30 åren
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.