Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är lite uppspelt just nu för jag hittade denna sida så ursäktar om jag verkar överanvända caps lock :)
Ska dra en kort summering av min situation. Jag håller på att modifiera(volvo s60 -01) interiörlysena till bärnsten(amber)~ 590 nm våglängd. Allt är klart och fint,(radion var PITA att löda pga alla ljusspridare som tar upp all plats) det enda är att VOLVO AV NÅGON ANLEDNING SATTE BLÅTT FILTER I MÄTARNA så den oranga färgen dämpas och blir avsevärt mörkare!! (Se nedan)
Bild
Jag köpte ett slipstift för att se om man kunde slipa bort den men filtret satt så ytligt(nära siffrorna man ser när man kör) att jag hade troligtvis gått igenom till siffrorna om jag hade fortsatt mer, tyvärr körde jag med stiftet för hårt så det råkade bli en bubbla vid 20 kmh..... (S)
Har tittat runt på "classic" mätare för de verkar inte ha något blått filter i mätarna, då jag råkade upptäcka DENNA SIDA:
http://moman.pl/eu/konfigurator.php?item=383
JA.
Det är precis vad du tror att det är. Du kan göra en HELT EGEN design på dina hastighetsmätartavlor.
Lite bilder på exemplar.
Bild
Visst kostar det några hundra, men vafan det blir ju dag och natt i skillnad, det är ju trots att det du stirrar mest på när du kör(förutom vägen :roll: )
Nu tänker jag inte skriva mer, låter hemsidan tala för sig själv. Är upptagen med att göra min egna design :)
Hoppas att någon finner det lika intressant som jag, för jag tycker själv att originalmätarna är riktigt tråkiga att titta på!
Ha det gott och stay volvo
Jag skulle hellre köpa en bil som har en dörr i fel kulör än en bil där man ändrat typsnitt på mätarna. Det är ju del av det grafiska temat som används överallt annars i bilen...
frasse4 skrev:Jag skulle hellre köpa en bil som har en dörr i fel kulör än en bil där man ändrat typsnitt på mätarna. Det är ju del av det grafiska temat som används överallt annars i bilen...
Nu var det där inte den jag är redo att beställa dock, experimenterar fortfarande. Du kan få vilket typsnitt du vill, även original versionen. Och kan hålla med om att köra samma typsnitt vore nog det bästa, som du säger , för att matcha resten.

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]