Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KARDOX
Rackarn skrev:Upptäcke en skada på förarstolen idag som jag helt ofattbart missat. Antar att det är mitt ansvar och ingen ide att kontakta säljaren? Kan man klä om en skinnstol? Det är alltså dekorsömmen som är söndernött och plasttråden hänger löst...
Inte helt säkert att det är ditt ansvar, se i deklarationen om skadan finns anmärkt. Annars ska skadan anses vara ursprungligt, anmäl skadan via mail så du får tidstämpel. Sen kan du fortsätta gräva i vem som bär ansvaret.
av KARDOX
Mitt förslag är att innan du anmäler skadan så ska du kräva en deklaration. Den finns säkert sparad hos bilia. Alla bilar som säljes som kostar över 30 tkr, så ska det medfölja en deklaration.
av Rackarn
KARDOX skrev:Mitt förslag är att innan du anmäler skadan så ska du kräva en deklaration. Den finns säkert sparad hos bilia. Alla bilar som säljes som kostar över 30 tkr, så ska det medfölja en deklaration.
Tack för tipset, har mailat!
av Lövet
Normalt slitage är inte ett fel, inte heller sådant man uppenbart borde upptäcka vid provkörning. Hur ser skadan ut?
Jag tror det blir svårt. Det är i sånt fall om slitaget är uppenbart större än motsvarande bilar. Men jag undrar om det ens går ändå. Även om det står "N" i deklarationen finns utrymme för normalt slitage.
av Rackarn
Så här ser det ut. Inte normalt slitage vill jag påstå, antar att det har vart en kort lat person som kört bilen innan mig. Fråga mig inte hur jag missade det! Edit: årsmodell -13, 7200 mil bör tilläggas
Bilagor
V70.jpg
V70.jpg (250.27 KiB) Visad 649 gånger
av Lövet
Det där är inget fel utan slitage som var synligt när du köpte bilen. Inget man kan reklamera för.
En sadelmakare kan dock snygga till det där om du stör det på det.
Användarvisningsbild
av na96gen
simonhalmstad skrev:30 stycken V70 T6or på modellår 2014 och 11 stycken på MY15 är inregistrerade i vägtrafikregistret.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och av dessa verkar sedan en stor del vara ägda av Polisen.. Så möjliga objekt är ju inte många.. :cry: :evil:
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 149

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]