Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anna1984
Har precis polestar optimerat min bil. Fick med två emblem. Ett lite mindre och ett lite större. Vilket ska man sätta bak och vart ska det andra sitta? Är det en smaksak eller finns det angivna platser för dem?

Vet att vissa struntar i märket, men jag tycker det är ganska snyggt på en svart bil. Jag har inget annat märke bak på bilen och ingen modellbeteckning. Så jag har inget sånt att ta hänsyn till.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Du kan skicka det lilla rombformade märket till mig! Kan tänka mig att köpa det om du inte vill ha det.
Användarvisningsbild
av keroan
I mitt kit följde det med en beskrivning hur man monterar emblemet bak. Även en simpel monteringsmall i papp (som dock fungerar utmärkt) följde med.
I ditt fall hade jag nog valt att montera det fyrkantiga bak och det andra på någon diskret plats inne i bilen. Såg en som monterat det på insidan av hanskfackluckan. Syns ju inte normalt men faktiskt snyggt när man öppnar luckan...
av oldtimersmc
Ta bort alla emblem, det är alltid snyggast speciellt om man har lite roligare bil.
Har man snikmodellen så blir det något pinsamt men lika snyggt.
Användarvisningsbild
av Slasse
MarcusJ skrev:Du kan skicka det lilla rombformade märket till mig! Kan tänka mig att köpa det om du inte vill ha det.
För under hundralappen får du hela kittet hos Volvo. Då ingår även en Polstarnyckelring i läder som är ganska snygg.
av anna1984
Jag skulle tydligen skriva i den här tråden istället. Så jag får börja om. Jag tycker att det nya rombformade emblemet är lite för litet. Det får gärna vara lite större. Är därför intresserad av ett köpa det fyrkantiga istället. Om det är någon som har ett sånt och inte tänker sätta på det på bilen så hör gärna av er. Helst det fyrkantiga med silverramen runt.

Det verkar skilja sig år från år hur stort märket är dock.
Ni som har fyrkantiga märken, hur stora är det, vilket årtal är det ifrån och har märket silverramen runt?
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]