...

Moderator: Moderatorer

Det är lite störande med sånna när man kör en fullpackad (tungt packad!) Caddy med hela 102hk till sitt förfogande.. Även om man trycker gasen i botten tar det flera minuter innan det händer något när man kör i den farten. :D
En till.. Försöker kolla ikapp lite.. Lite från i November.. bl.a då några amatörrånare spridit ut fotanglar på E4an efter att ha rånat nån mobilbutik (!!) så att över 80 fordon fick punktering. Sen har vi en väldigt kränkt man som blev väldigt påverkad av att jag blinkade på honom. Stackarn..
[youtube]9eqJHY3HK7I[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=9eqJHY3HK7I
Sub(b)arun var en stor skit, främst det sista idioten gör med att markera att vingla ut i filen igen
Gangsters med fotanglar... snor några mobiler och sprider anglar som värsta värdetransportrånarna... J-a loosers
Det här med belysning, oavsett på, av, dimljus, ljust eller mörkt, det är jäkligt svårt. Blev ikappkörd en ny V90 vid Knivsta en kväll som bara hade hammarna tända och kolsvart i bak. Försökte att få idio... föraren uppmärksammad på det, men nope, inte en reaktion.
Dom där rånarna åkte fast också.. 8 pers greps samma dag. Dom borde få stå till svars för allas förlorade tid. Skadestånd till alla som blev stående i köerna eller fick punktering.
joel80 skrev:Dom där rånarna åkte fast också.. 8 pers greps samma dag. Dom borde få stå till svars för allas förlorade tid. Skadestånd till alla som blev stående i köerna eller fick punktering.
Det sägs här i trakten att polisen hade span på dem sedan långt tidigare, så när rånarna väl åkte ner till Rosersberg hade dom redan en civil polisbil en bit bakom. Det var en anledning till att polisstyrkan kom ifatt dem redan när de skulle lämna Rosersberg då efterföljande patrullen insåg att något var på gång och hade larmat, vilket var anledningen till att dom spred ut fotanglarna för att stoppa följet. Dock visste ju polisen redan vilka de var (vilket rånarna inte insåg) så dumskallarna åkte hem till sin egen lägenhet i Märsta. Var bara för polisen att åka upp dit och knacka på så var det klart...
BennyL skrev:För vilka pengar då, Joel?
Jag köper det du säger i sak, men det ger inget utfall i verkligheten
Man kan väl karva ut en njure från vardera och sälja på svarta marknaden? :roll:

Västvärlden har väl i stort sett sagt nej till straffarbete, men hur ska personerna annars återbetala sin skuld till samhället? Så länge de sitter inne är de ju en kostnad. Å andra sidan, att låta yrkes-kriminella ränna runt och göra som de vill är ju en större kostnad...
Jag önskar man kunde göra något vettigt med dem.
Vi har ju blodbrist på våra sjukhus...
  • 1
  • 333
  • 334
  • 335
  • 336
  • 337
  • 356

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]

Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet och[…]