Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 745B230F
Är lite fundersam över min frus 745-90 B230F. Den går bra och startar i alla väder, men när den blir varm kan den inte hålla tomgången. Detta gäller endast då bilen startas med varm motor. Hon är trött på att starta om bilen 20 ggr på stormarknadens parkering. Och jag är trött på allt tjat om bilen. Har bytt T-spole, F-lock+rotor, kablar, tomgångsspjäll, luftfilter, stift, bränslepump. Någon som vet vad som gäller?

[/b]
Användarvisningsbild
av igelkottar
Kolla så att tomgångsventil funkar åt båda hållen
Är tomgången rätt inställd?
Kolla även så den inte drar tjuvluft i slangar eller
vid insuget. Slangarna kan man få vända och vrida på för att
se sprickor, använd gärna startgas på misstänkta ställen.
av 745B230F
Låter som rimliga alternativ. Ska kolla upp detta genast. Tack för hjälpen.
MVH Giftmedfruotrasigbil.
av SteffeB
Kan även vara tändlägesgivaren (eller vad den nu heter), den som sitter i bakkant på motorn över svänghjulet.
Å andra sidan när den är "knasig" så startar ej motorn när den är varm.
Innan man monterar den nya så kan man ta sandpapper eller liknande för att göra rent hålet så att givaren löper lätt.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Har du rengjort spjällhuset? Funderar på om det kan vara så :twisted: att microbrytaren inte funkar tillfreds...
Annars misstänker jag stakt styrenheternas motortempgivare...

Har du kollat felkoder? Gå in på: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=2811 för instruktioner!

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]