Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Hoppas det finns utrymme att komma ner i pris på dem. Lycka till i jakten!
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Köper du en D4 -13 kommer du efter ett litet tag gå och snegla på varenda -14 du ser och jämföra, och då kommer du sakna de nya digitala instrumenten, bakljusen och alla andra små detaljer som du av tekniska orsaker aldrig kommer att kunna ordna till din -13 i efterhand. Och varje gång du ser en D5 med det lilla blåa märket baktill kommer du att gräma dig lite extra, för du vet att hur du än vrider och vänder på det nöjde du dig med "second best."

Och när du dessutom får syn på en D5 -14 med blå fyrkant på bakluckan...
av Tojson
MarcusJ skrev:Köper du en D4 -13 kommer du efter ett litet tag gå och snegla på varenda -14 du ser och jämföra, och då kommer du sakna de nya digitala instrumenten, bakljusen och alla andra små detaljer som du av tekniska orsaker aldrig kommer att kunna ordna till din -13 i efterhand. Och varje gång du ser en D5 med det lilla blåa märket baktill kommer du att gräma dig lite extra, för du vet att hur du än vrider och vänder på det nöjde du dig med "second best."

Och när du dessutom får syn på en D5 -14 med blå fyrkant på bakluckan...

Låter bra! Får försöka få sålt min A6:a först bara.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Eller så är du inte fåfäng utan köper den där -D4 13 och sparar massor med pengar, så laddar du in BSR Steg 1+ i bilen och får 282 hk 533 Nm :-O) och så lämnar du alla de andra bakom dig i ett dammoln.

Det lyfter även toppfartspärren till 250 km/h så kan de andra sitta där och sura med sina digitala instrument och spärrade motorer :)
av pnyhlen
Jag är egentligen en Audi nörd som hamnat i en xc70 och stortrivs! Vi köpte oss en my14 då jag tyckte att 13 modellen kändes lite stenålder i jämförelse.
Den nya inredningen i kombination med en uppdaterad exteriör föll mig i smaken.
Sen så måste jag säga att D5:an är en riktigt trevlig motor och i kombination med polestar blir det ännu trevligare :)
Så min rekommendation gå på den nyare :)
av Tojson
pnyhlen skrev:Jag är egentligen en Audi nörd som hamnat i en xc70 och stortrivs! Vi köpte oss en my14 då jag tyckte att 13 modellen kändes lite stenålder i jämförelse.
Den nya inredningen i kombination med en uppdaterad exteriör föll mig i smaken.
Sen så måste jag säga att D5:an är en riktigt trevlig motor och i kombination med polestar blir det ännu trevligare :)
Så min rekommendation gå på den nyare :)
Låter bra! Får se till att bli av med A6:an nu bara!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Stationarius skrev:För drygt 300 000 får du en 2016 XC70 D4 AWD Summum som har gått ca 2000 och det känns som ett kap jämfört med de föreslagna bilarna.
Det är ju en snart 10 år gammal modell. För 386.000 får du en sprillans ny Volvo V90 Cross Country D4 Business AWD. Det känns ju ännu mera prisvärt.
av Stationarius
VolvoB20 skrev:
Stationarius skrev:För drygt 300 000 får du en 2016 XC70 D4 AWD Summum som har gått ca 2000 och det känns som ett kap jämfört med de föreslagna bilarna.
Det är ju en snart 10 år gammal modell. För 386.000 får du en sprillans ny Volvo V90 Cross Country D4 Business AWD. Det känns ju ännu mera prisvärt.
Lägg till automat, vinterdäck, skinnklädsel, klimatpaket, dragkrok och lite andra nödvändiga tillbehör så är du uppe i ett listpris på 480 000. Att få utrustning motsvarande en Classic Summum blir ännu lite dyrare.
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]