Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hebbe
vi har beställt en xc60 d3 kinetic edition med automatlåda. kunde inte låta bli när försäljaren ringde och frågade om vi ville byta in vår privatleasade v40 i förtid. får den i oktober. har inte provkört med automat, men det ett förmånligt erbjudande just nu. jag undrar hur mycket den varvar i motorvägsfart? sen är det ju alltid roligt med mer utrustning, men det ska ju betalas också.
Användarvisningsbild
av Derank
Jag pyntade 400k för min awd, summum, med premium sound, sportstolarna, subwoffer, progservo, sportchassie. , tonade rutor. , sportmattor, svart grill, metallic, vinterdäck, rattvärme och svarta 18 tums. Så den stora skillnaden idag är väl att det dära safetypaketet ingår. Och den är ca 12k billigare i prislistan el hur man nu räknar.

Det är iaf ingen sämre affär att köpa den idag än för ett halvår sedan.
Användarvisningsbild
av Derank
Hmmm 366 var momentum . , tyckte det stod summum. ... ja då tillkommer en tia till. Då var prisskillnaden snart uppäten,
av SverreK
hebbe skrev:vi har beställt en xc60 d3 kinetic edition med automatlåda. kunde inte låta bli när försäljaren ringde och frågade om vi ville byta in vår privatleasade v40 i förtid. får den i oktober. har inte provkört med automat, men det ett förmånligt erbjudande just nu. jag undrar hur mycket den varvar i motorvägsfart? sen är det ju alltid roligt med mer utrustning, men det ska ju betalas också.
Grattis till beställningen och snart nya bilen. Jag hämtade en sådan för drygt en vecka sedan och jag är riktigt nöjd med automat. Om jag minns rätt ligger varvet strax under 2000 rpm vid motorvägsfart. Inget jag märker att det skulle vara störigt högvarvigt iaf. Kan återkomma med mer exakt information. Förutom skatten är enda minuset att start/stop är lite jobbigt med automat. Löses med att knappa av den funktionen så fort det bara går.

Edit: HAr kollat varvtalet bättre. Vid 100 km/h - strax under 1500 rpm, vid 110 km/h - strax över 1500 rpm. Förvånansvärt låga varv faktiskt :D
Senast redigerad av 1 SverreK, redigerad totalt 0 gånger.
av SverreK
KenZoo skrev:Är detta bra pris?

Jag ska inte köpa men jag räknade med mina 15% som jag får på bilen, jag vart så nyfiken :) ,
Jag har inga "tillval" utan bara klickat motortyp, växellådstyp samt utrustningsnivå.

Classic Summum D4 AWD - automat

Bild

Med 15% på bilköpet blir det alltid ett bra pris :wink: ... Vi vanliga dödliga får vara glada om vi kommer närma 10%. Det är dessutom kampanj att automat och awd ingår, vilket jag antar gör priset ännu mer attraktivt.
Användarvisningsbild
av hebbe
Tack Sverrek, nu visar det sig att min granne har beställt en xc60 åhå men med summum. Då blev min sambo sugen på det med. För att det ingår silverfärgade rails m.m. hon e mer för dom små detaljerna. Hon ringde bilia och det va inga problem att byta upp sig. Trots att vår bil va låst. Så vi får se hur det slutar.
Användarvisningsbild
av Derank
Byter du till summum så överväg att lägga till sportstolarna, mycket snyggare och man sitter bättre i mitt tycke. .
Användarvisningsbild
av hebbe
blev en summum till slut. hon ville ha silverdetaljerna som ingår. ja e inte så noga med det. leverans i november. vi va ute och provkörde d3 automat och den va mycket fin att köra. motorn räcker gott.
av EAMicke
Hej!

Jag fastnade också för en XC60 Classic Kinetic Edition D3 nu när det är dags att lämna tillbaka nuvarande V60 som jag privatleasat i 3 år.

Jag blev dock fundersam när jag loggade in på Min Volvo om bilen verkligen har bränslevärmare, vilket den ska ha.

När jag loggar in står följande:

Utrustningsnivå: Kinetic

Extrautrustning:
Aktiva Xenonljus
Aluminium vinterhjul
Bälteskuddar, ytterplats bak
Eluppvärmd ratt
Läderklädd 3-ekrad ratt med dekorinlägg
Volvo on call

Säljaren säger att det ingår bränslevärmare i detta.
Ni som har beställt tidigare, hur har era specifikationer sett ut på Min Volvo?

/Mvh Micke
Användarvisningsbild
av coachen
EAMicke skrev:Hej!

Jag fastnade också för en XC60 Classic Kinetic Edition D3 nu när det är dags att lämna tillbaka nuvarande V60 som jag privatleasat i 3 år.

Jag blev dock fundersam när jag loggade in på Min Volvo om bilen verkligen har bränslevärmare, vilket den ska ha.

När jag loggar in står följande:

Utrustningsnivå: Kinetic

Extrautrustning:
Aktiva Xenonljus
Aluminium vinterhjul
Bälteskuddar, ytterplats bak
Eluppvärmd ratt
Läderklädd 3-ekrad ratt med dekorinlägg
Volvo on call

Säljaren säger att det ingår bränslevärmare i detta.
Ni som har beställt tidigare, hur har era specifikationer sett ut på Min Volvo?

/Mvh Micke
Det ingår. Väntar på en lika själv. Det står i min order iaf :)
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]