Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mabuse
Jag har kommit så långt i mina installationsplaner att jag tänkte köpa in en begagnad värmare från bildemontering.

När jag ändå har den liggandes löst, hur gör man smidigast service på den?

Finns det några slit-delar på den som man lika gärna kan byta när det ändå är enkelt att göra det?
När du ändå har den lös kan det säkert vara en god idé att plocka isär den och göra rent den invändigt. Då kan du ju också kolla om någon av de delar som kan behöva bytas (t.ex. glödstift, flamvakt, insugsfläkt) ser ut att vara i dåligt skick.
Känner inte på rak arm till någon bra guide på nätet för detta. Kan möjligen finnas i VIDA men jag är inte säker på det. Värt att känna till när man söker efter dokumentation kan vara att värmaren är tillverkad av Ardic som numera ägs av Eberspächer och kallas Eberspächer Nordic.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Har även kollat i VIDA. Där finns inte oväntat information inte bara om hur man tar bort och sätter dit värmaren utan också om hur man byter olika delar i den. Dessutom finns förstås information om diverse parametervärden för de olika komponenterna.
andersuw skrev:Har även kollat i VIDA. Där finns inte oväntat information inte bara om hur man tar bort och sätter dit värmaren utan också om hur man byter olika delar i den. Dessutom finns förstås information om diverse parametervärden för de olika komponenterna.
Om man inte har VIDA?
Då skaffar man det. Kostar väl en hundralapp på ebay. Väl investerade slantar. :-)

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]