Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ninos91
Hej, jag jobbar på Volvo och vi har ett mycket bra erbjudande på en ny S60 T3 R-design.
Tänkte kolla ni som äger 2016 årsmodeller och framåt med Volvos egna motor kan säga vad ni tycker om både motorn och själva bilen.

Angående motorn så kör jag ca 16 mil 5 ggr i veckan men i maj kommer jag halvera körningen då jag flyttar och därför har jag tänkt att en bensin motor är okej att ha. Hur mycket drar T3an och är motorn tillräckligt stark att slippa planera omkörningar med mera?

Sedan kan ni skriva både positiva och negativa saker om bilen i sig, väghållning med mera.
Tack på förhand!
av Johannes1975
T3 är skön att köra och mer än väl i vardagen. 0,9 liter/mil blandad körning för att vara ärlig (Volvo tror jag sa 0,7?). Annars nästan inget negativt men mycket positivt. Jag sitter dock på en ford motor.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Hur bra erbjudande är det? Kommer ju med stor säkerhet en Classic R-design snart. Så du inte ångrar dig :)
Användarvisningsbild
av x74
Har dock vea t4an -16, men nya motorn är riktigt fin. men om man vill som jag förstår det går det enkelt att göra en t3a till en t4a .enkelt med mjukvara om man inte är nöjd med prestandan hos t3an. men t4an som jag har är riktigt pigg, jämföras kan med en d5a -14 som jag hade tidigare, där är nya vea betydligt vassare på alla områden, även som husvagns dragare så har jag upplevt det iallafall, den drar 0.6 lands/motorväg, bla ca 0.85 , ända gången jag fått den över litern är när husvagnen varit kopplad :)
av Volvopowertrain
Äger en V60 T3 R-design 1.6 150 hk 2012 och en V40 T2 VEA 122 hk 2016 och det är som natt och dag. Ford motorn är helt död på låga varv och man tror ofta att man har fått i 4:an istället för 2:an för det händer ingenting, medans den nedställda T2 VEA motorn är pigg över hela registret. Ford motorn i V60n drar mindre än V40n ca 0.5dl/mil och båda är manuella trots att det är en mindre bil. Var upp till Sälen förra helgen och då drog V60n 0.61 med takbox när vi åkte hem 80-90 km/h. Priset på S60 T3 manuell R-design buissnes edition med klimatpaket VOC och vinterdäck som Volvoanställd= 243.5" och tror inte classic blir billigare pga klimatpaketet VOC och vinterdäcken som ingår i kampanjen. Byggs S60n i Gent och dem har dålig beläggning eftersom dem inte kampanjar V60n lika hårt eller byggs dem på samma ort?
Senast redigerad av 1 Volvopowertrain, redigerad totalt 0 gånger.
av Ninos91
Tack för svaren! Kommer åka in imorgon och köpa en S60 då jag bara hört bra om den.
Kampanjen är som du säger 243 500. Svart som är metallic ligger på 251 000. 331 000 ordinarie pris så väldigt bra pris,
Fast har sätt att bilfirmor börjar sänka priset på samma bil runt 290 000 - 280 000.
Är det för en ny s60 ska komma ut snart?
av Ninos91
Har funderat på att polstar optimera bilen ifall den skulle kännas för slö, men det ännu har inte det kommit ut någon till t3 2017, en kompis sa att de brukar komma ut efter sommaren så man får vänta och se
av Volvopowertrain
Sök på BSR T2/T3. Har för mig att det gav 236 hk och 360 nm. På V40 så sitter det mindre motorer i vissa automater som inte är lika trimmningsvänliga. Hur det är på S60 vet jag inte men dem kommer nog att vara populära på beg marknaden för ungdomar.

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]