Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gson81
Tänkte sätta dit backkamera på v70n. Fast är inte sugen på att dra kablar genom bagaget, gjorde det på min föra v70 och kablarna höll ca 2 år innan de gick sönder när man öppnar och stänger. Funderade på att sätta det nere vid draget och sen sätta dit kablarna vid stickkontakten för draget.
Någon som har någon snygg o bra lösning för det.
av andersuw
Tror aldrig du kan få till någon bra lösning om du sätter kameran så lågt. Ännu skitigare än annars lär den ju också bli. Bättre i så fall att hitta en kamera som har trådlös överföring eller fundera över hur du kan åstadkomma en kabelöverföring via gångjärnet som håller i längden.
av Schmoyoho
Vad är det för typ av kabel till kameran? Hade ju varit behändigt att sätta en kontakt före och efter bakluckan så att stycket som bryts fram och tillbaka när luckan manövreras går att byta ut på något enkelt sätt. Eller trådlös överföring då, som sagt.
Användarvisningsbild
av gson81
Jag har skaffat en trådlös, men skulle behöva dra en plus till backlampan så den skärmen tänds när jag lägger i backen.
Jag får se hur jag gör, annars får jag göra två skarvar.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av gson81
Nu har jag dragit kabel till backlampan. Fast jag blev besviken, var tvungen att dra en styrkabel från stereon till backlampan. Så det blev en kabel genom hela bilen som jag inte ville göra då jag skaffade en trådlös backkamera.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
av 2ägaren
Trådlös styr du ju med plus till backlampan. Eller sitter skärmen i stereon då kanske så den behöver signal? Men jag har provat båda, störde mig på störningarna med trådlös, så det blev riktig istället. Möjligen att kabeln tar stryk efter ett tag med det löser jag då isåfall. Har även provat nere vid draget, men såg inte tillräckligt bra vid alla situationer. Rekommenderar verkligen åvanför nummerplåten.
Användarvisningsbild
av greeeken
Trådlös skulle jag inte köra. Dom jag testat har fungerar dåligt. Ibland får man ingen bild. Ibland har man fått in bild från en annan kamera !!!!
Användarvisningsbild
av Mr B
Någon som satt en backkamera innanför bakrutan? Då har man en fjärrmanövrerad kameratvättare nära till hands... :roll:

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]