Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kajan73 skrev:Ett tips är att kosta på sig Polestaroptimering till D4awd. Ger ganska mycket effekt till en rimlig slant på just den versionen utan att förlora några garantier. Har haft min i tre månader och är så långt skitnöjd med bilen!
Vill inte kapa tråden, men jag funderar också på att skaffa det till min. Påverkar det växlingen vid olika hastigheter? Min D4 Awd har en dålig vana att växla ned när man saktar in från typ 60-40. Borde verkligen inte kräva nedväxling anser jag. Eller denna "typ av saker" påverkas kanske inte?
Geoham skrev: Yes.

Ser att du har progressiv servo. jag mailade säljaren och la faktiskt till det igår efter att jag provkörde en xc60 och tyckte att ratten var för hård vid låg fart. Hur upplever du progressiv servo?
Jag tyckte också att XC60'n var för trögstyrd och blev tipsad att välja progressiv servo... är mycket nöjd med det, vare sig jag kör på lätt eller medeltung inställning av styrningen så är det MYCKET bättre.... så nu kan jag köra stadskörning runt hörn med bara en hand som jag vill och är van vid :D

Kajan73
Polestar funderar jag också på, men vill köra bilen några månader först, så jag verkligen själv upplever skillnaden.. alltid kul med lite "nytändning"!

ASkåne
Samma här, hamnade 15-20kkr över TS bud... men kände igen marginalen, var nämligen själv inne på att köpa genom en Volvoanställd vän.. men inbyte, servicavtal m.m. fick mig att omvärdera mitt beslut :idea:
Geoham skrev:
grålle1 skrev:Ja, det förklarar ju saken :wink:
... så får syskonet äga bilen några månader först!?
Yes.

Ser att du har progressiv servo. jag mailade säljaren och la faktiskt till det igår efter att jag provkörde en xc60 och tyckte att ratten var för hård vid låg fart. Hur upplever du progressiv servo?
Den progressiva servostyrning är värd varenda krona. Du fickparkerar med långfingeret. Utan är den riktigt tungstyrd.
Kajan73 skrev:Ett tips är att kosta på sig Polestaroptimering till D4awd. Ger ganska mycket effekt till en rimlig slant på just den versionen utan att förlora några garantier. Har haft min i tre månader och är så långt skitnöjd med bilen!
Det har jag faktiskt funderat på. Men förstår jag det rätt så kan man polestaroptimera när som helst efter att man fått bilen så jag avvaktar med det. Men det är helt klart intressant.
Derank skrev:
Geoham skrev:
grålle1 skrev:Ja, det förklarar ju saken :wink:
... så får syskonet äga bilen några månader först!?
Yes.

Den progressiva servostyrning är värd varenda krona. Du fickparkerar med långfingeret. Utan är den riktigt tungstyrd.
Låter underbart :)
ASkåne skrev:Det förklarar ju saken och får mig att sova gott i natt också, haha :)

Jag körde stenhård förhandling men hamnade (omräknat till min utrustning) ändå ca 20 000kr högre än det pris du fick, vilket jag då var fullt nöjd med, men när jag läste ditt inledande inlägg började jag tvivla på min egen förmåga, haha! :D

Riktigt bra pris du fått oavsett - det kan omöjligt gå att få bättre pris än så! :)
Du fick en grymt pris, bra jobbat!
Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = Lam[…]

Ser ut som att du har gjort helt rätt. Tvivla[…]

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]