Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Har en liten fundering på hur kupe luftfläkten styrs i automatik. Alla tidigare bilar jag har haft med klimatanläggning så har dom styrt luftfördelning och fläkthastighet beroende på vilket temperatur som är i bilen. Men den här verkar som att man ska själv ställa vilken fläkthastighet man vill ha och sen styr klimatanläggningen bara luftfördelningen. Varje gång jag tar upp klimatsidan på centerdisplayen så lyser stapel 3 på fläkthastigheten (kör i auto klimat), aldrig sett eller hört att den varvarupp, bara då man manuellt väljer in defrostning. Finner inget i instruktionsboken hur regler filosofin är, någon som vet?
Användarvisningsbild
av Sleeper
Klimatanläggningens generella intensitet justeras med staplarna men luftflödet varieras fortfarande automatiskt beroende på temperatur i och utanför bilen. Standardinställningen är 3 staplar, och de som tycker att 3 innebär för mycket/för lite luftflöde i bilen kan ändra anläggningens utgångspunkt/temprament med staplarna. Ej att förväxla med manuell justering av fläktarna. BMW har en liknande lösning, som dock fungerar mkt sämre.
av marcbe
Volvosmurf skrev:Finner inget i instruktionsboken hur regler filosofin är, någon som vet?
Instruktionsboken vet. :wink:
Picture1.png
Picture1.png (293.65 KiB) Visad 244 gånger

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]