Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Skulle inte vara en showstopper för mig om priset är rätt. Finns säkert fler som mig.
av Malmstroem
Nu när barnen blivit stora så är det bara i jaktbilen som jag ser riktigt stora fördelar med läder. Jag kan också tänka mig textilklädsel om priset är rätt.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Lövet skrev:Skulle inte vara en showstopper för mig om priset är rätt. Finns säkert fler som mig.
Nej, jag hade hellre köpt en t6 (och t5) awd med tyg än en d5 awd med skinn. Men vid nyköp hade jag lagt på det om det inte varit en r-design, där föredrar jag alcantaran.
av Schmoyoho
Jag har fler invändningar mot materialvalet för tyget än för just att det är tyg. Fanns riktigt sköna tygsäten i första generationens S80, något plyschliknande material och gudomligt bekväma säten. Hade gladeligen bytt bort skinnsätena i min bil mot sådana, slippa lädervård och att sätta sig på kallt läder när man inte kört värmare.
av skullen
https://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_X ... 4.htm?sa=1

Lite udda med XC60 D3 R-design, kan jag tycka. Vet inte riktigt vad som skiljde på D3 och D4 detta år, men på V70 skiljde det 4-5000 kr om jag inte minns fel.

https://www.blocket.se/blekinge/BMW_535 ... 7.htm?sa=1

Desto mer udda kan jag tycka att en manuell 535i, bensin, sedan är... men den som uppskattar att växla manuellt får ju oerhört mycket bil för pengarna, resten av livet... för det är frågan om man någonsin kommer kunna sälja den.
av Mikeys
Det kan ju ha varit någon som ville ha en XC60 R-design men av något skäl inte kunde gå upp till en D4. Grannen här hemma t.ex har en XC60 DRIVe (FWD, Manuell) R-design med DRIVe-loggan kvar på skuffen...

Men den BMW'n var också lite udda. Det verkar som att enda tillvalet är sportstolar och möjligen helskinn, annars ser det ut att vara en basbil. Någon verkar ha satsat allt på motor men inget annat :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
skullen skrev:https://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_X ... 4.htm?sa=1

Lite udda med XC60 D3 R-design, kan jag tycka. Vet inte riktigt vad som skiljde på D3 och D4 detta år, men på V70 skiljde det 4-5000 kr om jag inte minns fel.
Mer udda/ovanligt med R-design och halogenstrålkastare. Dock är den importerad från okänt land...
av Mikeys
När vi ändå är inne på udda XC60...

Jag har lite en fot i Tyskland och en i Sverige, så jag brukar lite då och då kika in på vad de erbjuder för något roligt där nere, och stötte på denna tomhylsa till XC60 på annons där. Eller ja, delar av en XC60 i alla fall. Dom verkar ha lämnat kvar en hel del av bilen i Torslanda...

Volvo XC60 2.4D Bas i Tyskland

Farthållare - Nein!
Stolsvärme - Nein!
Läderratt - Nein!
Dimljus - Nein!

Man blir ju nästan lite smått deprimerad av att titta på den inredningen, och inte minst ratten. Skulle ändock vara kul att rulla upp med en sån till valfri Volvohandlare i Sverige och be om ett bud bara för att få se reaktionen :mrgreen:
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 100

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5