Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

W.A.P.E. skrev:15% verkar ju inte vara nåt man får rätt upp och ner, brukar vara ramavtal osv.
Finns ju en tråd där nån försöker köpa en maxad T6 AWD med lite ordentlig rabatt, men verkar ju omöjligt.
Jaha oj. Vad brukar man kunna få för rabatt? 10%?
Geoham skrev:
W.A.P.E. skrev:15% verkar ju inte vara nåt man får rätt upp och ner, brukar vara ramavtal osv.
Finns ju en tråd där nån försöker köpa en maxad T6 AWD med lite ordentlig rabatt, men verkar ju omöjligt.
Ja 10% är max vad jag kunnat klämma ur på rena privatofferter för xc60 från flera handlare.
Så grattis :)
lobbysleeper skrev:
Geoham skrev:
Ja 10% är max vad jag kunnat klämma ur på rena privatofferter för xc60 från flera handlare.
Så grattis :)

Tackar! Du fick 10% utöver kampanjerna då? Inte så pjåkigt det heller. Det är ju bil för pengarna nu på xc60 kan man konstatera.
Geoham skrev:
Tackar! Du fick 10% utöver kampanjerna då? Inte så pjåkigt det heller. Det är ju bil för pengarna nu på xc60 kan man konstatera.
ja precis 10% på bil, utrustningsnivå och allt som kostar pengar så att säga, inte det som redan är gratis/kampanjer.

men om jag skulle leka med tanken att räkna in vinterhjul + klimatpkt får jag också 15%...
ord.pris 482'
mitt pris 408'
Å andra sidan kommer jag privatleasa, så affären är inte helt jämförbar.
lobbysleeper skrev:
Geoham skrev:
ja precis 10% på bil, utrustningsnivå och allt som kostar pengar så att säga, inte det som redan är gratis/kampanjer.

men om jag skulle leka med tanken att räkna in vinterhjul + klimatpkt får jag också 15%...
ord.pris 482'
mitt pris 408'
OK. Är det privatleasingen? Vad blir månadskostnaden?
Låter som om du har fått till en riktig kanondeal!
Jag hade också en del funderingar kring detta med att köpa en utgående modell innan jag lade min beställning på en XC60 D4 AWD Classic Summum, men det räcker med att titta på vad du får för bil och utrustning för samma pengar både på Volvos nya 90-modeller och hos konkurrenterna. Har inte ägt ngn XC60 tidigare men kom fram till att om man vill ha en prisvärd SUV från Volvo någon gång i livet så är det nu man ska slå till.
Helle skrev:Låter som om du har fått till en riktig kanondeal!
Jag hade också en del funderingar kring detta med att köpa en utgående modell innan jag lade min beställning på en XC60 D4 AWD Classic Summum, men det räcker med att titta på vad du får för bil och utrustning för samma pengar både på Volvos nya 90-modeller och hos konkurrenterna. Har inte ägt ngn XC60 tidigare men kom fram till att om man vill ha en prisvärd SUV från Volvo någon gång i livet så är det nu man ska slå till.
Jag håller med dig. Med tanke på vilken bil man får och utrustning så är priset väldigt svårt att slå. Jag tror också det är svårt att hitta bilar som håller sig så modern trots så många år på nacken. Är du nöjd med din deal?
peldah skrev:Vart finns kampanjen med fria v-hjul och klimatpaket? Inget jag ser på Volvos-sida eller i bygg-volvo-appen?
Har en beställning liggande men där får jag betala ca 9000 för klimat med VoC...
Titta på din återförsäljares hemsida istället. Där står det fortfarande på de flesta jag kollat. Just denna kampanja syns nog inte på volvos egna, och i bygg-bil grejen brukar inte tillfälliga kampanjer synas.

Men om du beställde under den tid kampanjen ej rullade (typ nov-jan) så är det inte så mycket att göra om inte säljaren är generös.
Geoham skrev:
lobbysleeper skrev:
Geoham skrev:

ord.pris 482'
mitt pris 408'
OK. Är det privatleasingen? Vad blir månadskostnaden?
Ca 4980kr/mån om jag inte minns helt fel
Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och vä[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]