Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Det kan ju vara så att när Polestar installeras på äldre fordon, typ mitt, så kollar de om växellådan har senaste programvaran. Inte för att den är specifick för Polestar, utan bara för att Polestar kanske fungerar bäst om växellådan också är uppdaterad. Men fortfarande till samma mjukvara som även används till motorer utan Polestar.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Ja, det är nog så.
Hur som helst, jag upplever samspelet mellan motor och växellåda som mycket bättre och effektivare efter Polestar-uppgraderingen. Kan ju vara kombinationen optimerad motorstyrning och uppdaterad växellådsstyrning.
av anna1984
Tack för all info. Jag har ju VEA-motorn med den nya 8vxl:ade lådan så jag tror en polestar optimering kommer bli riktigt bra på min bil. Har bokat tid tills nästa vecka på min Volvoverkstad.
av anna1984
Tack för all info. Jag har ju VEA-motorn med den nya 8vxl:ade lådan så jag tror en polestar optimering kommer bli riktigt bra på min bil. Har bokat tid tills nästa vecka på min Volvoverkstad.
av Leafs
Lånar tråden för en fråga. Jag kikar på Polestars hemsida och ser till min förvåning att de inte har någon optimering till D3 VEA. Ser jag verkligen rätt, och i så fall, varför har man inte det? Marknadsmässiga skäl?
Användarvisningsbild
av Perra83
Leafs skrev:Lånar tråden för en fråga. Jag kikar på Polestars hemsida och ser till min förvåning att de inte har någon optimering till D3 VEA. Ser jag verkligen rätt, och i så fall, varför har man inte det? Marknadsmässiga skäl?
Långt ifrån alla motorer finns med. Är du lovad en optimering?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns motorer som de inte kan göra något vettigt åt, inom ramarna för det avgas- och förbrukningsgodkännande som finns. Sen finns det motorer som inte har någon optimering för att de är för nya. När jag köpte min 2012:a kunde man exempelvis inte uppgradera en D3, för då hade den blivit för lik en D5. Senare har optimeringen kommit, eftersom det då ändå inte fanns några nya D5 att köpa.
av Leafs
Jag går och kikar lite efter en nyare V70, MY14 eller nyare. Såg en MY16 till salu med alla rätt, en D3. Eftersom jag mest funderat på D4 så slog det mig tanken att optimera, och i så fall med Polestar.
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]