Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Grattis!!
Användarvisningsbild
av the_dolph
Grattis, hoppas du lägger upp lite bilder på pärlan sen. Gick det inte att förhandla om vinterdäck?

Skickat från min D6503 via Tapatalk
av Rackarn
Tack! Nej det gick ingenting! Han hade inte ens den dimension som behövdes begagnat. Jag får se det som en möjlighet att köpa det jag vill ha istället. En dröm hade vart Fortuna på vintern och Bor på sommaren, några av de snyggaste fälgarna i mitt tycke.
Användarvisningsbild
av na96gen
Bra val, jag kör Fortuna på vintern och Artio på sommaren, de är lättare än Bor. :wink:
Det går inte att lägga dubb på dem som finns nu och leta 19" till sommaren?
Oavsett en grym bil du inte kommer bli missnöjd med. :D
av Rackarn
na96gen skrev:Bra val, jag kör Fortuna på vintern och Artio på sommaren, de är lättare än Bor. :wink:
Det går inte att lägga dubb på dem som finns nu och leta 19" till sommaren?
Oavsett en grym bil du inte kommer bli missnöjd med. :D
Jo, jag börjar väl luta åt det håller mer och mer att be dem dubba nuvarande sommarfälgar. Då får jag visserligen rätt nya 18" däck över och då blir det svårt att motivera att köpa både 19" däck och fälg, plus att jag tror att 19" kommer vara för stötigt för mig. Jag har ju haft 17" som störst hittils i mitt liv haha!
Användarvisningsbild
av na96gen
Nejdå jag kör 19" och med Four C är det inte ett dugg stötigt. Skulle gå bra med 20 men det kräver nog sänkning för utseendets skull.
av Schmoyoho
Jag har 18" på min S80 och det är samma dimension som på V70, more or less iallafall. Jag hade nog inte gått upp på 19" men se om du kan snika dig till att få provköra någon bil hos handlaren med 19", "så kanske du kan köpa fälgarna av de". Vet inte om four-c är till någon hjälp om man ska köra lågprofil riktigt, det kan väl inte hjälpa mot att det blir stötigare?

Edit: menar att 18" känns som en bra sweet spot. Dessutom blir man väl lite illa tvungen att köra jättebreda däck om man har 19" medan man på 18" kan köra 235 eller kanske rentav 225? Jag märker iallafall stor skillnad mellan mina 225 breda 17"-vinterhjul och mina 245 breda 18"-sommardäck, även om det inte är något fel på sommarhjulen så känns den lite mer avslappnad i styrningen med vinterhjulen.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Vilken dyr xc70 t6 som dök upp, synd det var äldre motorn.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
av Rackarn
Ja, det får nog bli 18", det blir lagom medelväg för mig! Kommer nog att köpa Bor-kopior, inte från chromefälgar dock. Vad tror ni blir snyggast, svarta eller eller den matta grå? Ni som har T6, tankar ni endast 98?
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 149

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]