Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Grannen skulle parkera med "automatisk parkering" i garaget. :D Det gick sådär, men nu vet vi att XC90 är ganska robust i alla fall.

Bild
Bild
Jag använder det dagligen och har vid ett tillfälle märkt att just det skulle kunna hända.
Man måste vara noga med att hålla uppsikt själv även om bilen kan hantera ratten.
Din granne kan vara glad över att det bara var materiella skador...
Trodde man använde det vid fickparkering och inte för att backa in i en ruta?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Magnus-B skrev:Trodde man använde det vid fickparkering och inte för att backa in i en ruta?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jo den kan även backa in i en ruta.
fjohan82 skrev:En viss skillnad på bil och bil ja... :roll:
Nja nog för att det är en mycket rolig bild och underhållande händelse men har själv haft påhälsning där bak av en likadan Volvo, min fick en repa och den andra fick byta ut en massa saker i fronten, såg inte skoj ut. Antar det betor på att samtliga av "dagens" bilar är så styva baktill att det krävs mer kraft baktill än framtill för att det ska så någorlunda lika förstörda ut?

Vad är det för en filur som kört in i Volvon? :wink:

Undantaget skulle om inte annat vara bilen som jag missade att den bromsade och körde in i, det visade sig att den var totalt uppspacklad baktill och att lampor ej fanns i bromsljusen. Ett rent bedrägeri, men för 1000kr kunde man enligt erbjudande få slippa pappersarbetet :mrgreen:
Det är en "Sunfleet" bil så jag misstänker att min granne inte hade full koll på hur den fungerade. Men enligt utsago så "skenade" bilen men det luktar efterkonstruktion enligt mig. :roll:
Slasse skrev:enligt utsago så "skenade" bilen men det luktar efterkonstruktion enligt mig. :roll:
Hehe +1 på den,, folk är så kassa på att ta ansvar för sina handlingar. Har du sagt till denne att bilen har en "svart låda" som kan påvisa att ett sådant fel inträffat? Jag menar det hade man ju velat visa så man kan slippa ansvar.... :wink:
Nästa elbil från Volvo?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde mång[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]