Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I de flesta fall ja. Nu vågar jag inte svära på att allt finns att tillgå men det är säkert värt att fråga. Det är alls inget ovanligt att det blir kortslutning i värmeelementet med ett brännhål i klädseln som resultat. Så detta är något som verkstäderna är ganska vana att hantera.
andersuw skrev:I de flesta fall ja. Nu vågar jag inte svära på att allt finns att tillgå men det är säkert värt att fråga. Det är alls inget ovanligt att det blir kortslutning i värmeelementet med ett brännhål i klädseln som resultat. Så detta är något som verkstäderna är ganska vana att hantera.
Jättetack för hjälpen! Har kontaktat Bilia via chatten och de skull kolla upp tillgänglighet och pris på klädsel samt värmeelement.
johnnype skrev:och ett tips, det brukar vara väldigt svårt att hitta fina förarstolar!

Köp en passagerarstol och flytta sittdelen över till din förarstol, lite pill men inte alls omöjligt! Ryggstödet är värre eftersom det är hål för rattar etc som blir fel.

Lycka till!
Vänta nu lite! :shock: Vad var det där för nått?! :) Flytta sittdel från passagerarplats till förarplats?!

Hur gör man då? Menar du att lossa klädseln o flytta över eller flytta hela kompletta sittdynan från passagerarstol?

Mvh
Ragnvlad skrev:
andersuw skrev:I de flesta fall ja. Nu vågar jag inte svära på att allt finns att tillgå men det är säkert värt att fråga. Det är alls inget ovanligt att det blir kortslutning i värmeelementet med ett brännhål i klädseln som resultat. Så detta är något som verkstäderna är ganska vana att hantera.
Jättetack för hjälpen! Har kontaktat Bilia via chatten och de skull kolla upp tillgänglighet och pris på klädsel samt värmeelement.
Vad som också kanske kan behöva bytas är stoppningen. Om det blir kortis och hett värre i elementet kan en del av skumgummit smälta. Om det hänt är det lika bra att byta stoppningen också när man ändå är i farten. Den kostar säkert inte mycket och finns med all säkerhet fortfarande att köpa.
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...