Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kocken35
Hej

Jag har en V70 2009.
Skulle vilja skaffa sensorer runt om och backkamera. Men iaf sensorer runt om. Har just nu bara backsensorer. Någon som vet vad det
kostar att installera då jag Inte är den händige.

Samt så skulle jag vilja skaffa en inbyggd GPS/multimedia. Någon som kan ge tips vad som är bäst och vad det skulle kunna kosta?

Kan man få den inbyggd i panelen?
Någon som kan ge förslag på vad man ska köpa och vart man kan lämna in den i Stockholms området.

Tack på förhand.
av andersuw
Parkeringsassistans fram är troligen rätt enkelt att lägga till men vet inte exakt vad det kostar. Närmare info om vad det handlar om finns här:

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 80702/2009

För Volvo original backkamera fordras i den här årsmodellen att du först har originalnavigator, RTI. Det kanske går att eftermontera men det blir säkert väldigt dyrt om man inte kan göra jobbet själv. Säkert kostar det sedan också en hel del pengar att få backkameran installerad.
av Kocken35
Om man bara kör med sensorer runt om

Och vill ha GPS. Tror du på dubbel din då och byta ut orginal stereon. Eller ska man montera den på ett annat sätt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kocken35 skrev: Samt så skulle jag vilja skaffa en inbyggd GPS/multimedia. Någon som kan ge tips vad som är bäst och vad det skulle kunna kosta?
Fullgasheladagen skrev:
XC90_Executive skrev: Att installera RTI i efterhand kostar rejält med flis! Runt 30000kr är ingen omöjlighet....
Fick äntligen svaret. 50.000(!) kr ska Bilia ha för att eftermontera en navigator. FEMTIOJÄKLATUSEN!! :shock:
Enklare att byta till en bil med Navi om man absolut vill original.
av Kocken35
Haha shit vad galet. Ja verkligen, så mycket trodde jag inte.
Men tack för hjälpen och snabba svar.

Önskar man var mer händig och kunde göra mycket själv istället
Får väl sikta på sensorer fram då. Lär ju bli dyrt det också då jag inte kan installera sånt heller.

Så kan jag koncentrera mig på den yttre stylingen sen.
Enda som kommer kosta mycket blir toningen av rutorna.
Och byte av Avgassystem, har ju dubbla utblås nu dock så syns dem inte som dem flesta gör. Eller ja dem syns men inte så mycket. Dem är krökta neråt. Eller så hittar man några ändrör som går att få på dem neråt krökta. Men är ju nice med lite shysstare ljud på avgassystemet.
av Kocken35
StefanN skrev:Ska du ha synliga ändrör byter du nedre delen på stötfångaren annars ser det epa ut.

Ja såna som är lite utskurna för dem. Det är det du menar antar jag.
För det hade jag tänkt.

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]