Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte denna för tre dagar sedan. Bilen är fin och allt funkar utom detta som kom som en mindre kul överraskning. Stolsvärmen är alltså kaputt. Hur fixar jag detta på bästa sätt tro? Det har bränts ett hål stort som en guldtia ungefär. Vill dels få till så att man kan använda stolsvärmen och vill dessutom fixa hålet i vinylen/fakeskinnet. Måste jag köpa en "ny" stol för att få ordning på detta? Vad tror ni?
Skroten har säkert någon stol om du nu inte vill köpa en ny. Tror nästan att det är billigare att köpa en beg stol än att laga befintlig.
Försök att hitta en skrot med självplock där du själv kan bedöma delen och skruva loss den, ordentligt mycket billigare än bildelsbasen. :)

Typ http://www.returbilen.se/index2.html
DayDreamer skrev:Försök att hitta en skrot med självplock där du själv kan bedöma delen och skruva loss den, ordentligt mycket billigare än bildelsbasen. :)

Typ http://www.returbilen.se/index2.html
Ahhh bra tips! Hur funkar det med sidoairbagen då om man plockar en stol från en smälld bil? om den är utlöst vill säga?!? Läste nånstans om att den sitter i stolen?
och ett tips, det brukar vara väldigt svårt att hitta fina förarstolar!

Köp en passagerarstol och flytta sittdelen över till din förarstol, lite pill men inte alls omöjligt! Ryggstödet är värre eftersom det är hål för rattar etc som blir fel.

Lycka till!
Ytterligare en idé är att höra med Volvo vad de tar för enbart det klädselstycke du behöver. Gissningsvis finns hålet i sitsklädseln. Det säljs löst och måste ändå plockas bort för att du skall komma åt att laga värmeelementet. Så detta skulle kanske kunna värre en enklare och kanske inte heller dyrare väg att gå än att försöka jaga fram en hel stol med rätt klädsel i bra skick från skroten.
andersuw skrev:Ytterligare en idé är att höra med Volvo vad de tar för enbart det klädselstycke du behöver. Gissningsvis finns hålet i sitsklädseln. Det säljs löst och måste ändå plockas bort för att du skall komma åt att laga värmeelementet. Så detta skulle kanske kunna värre en enklare och kanske inte heller dyrare väg att gå än att försöka jaga fram en hel stol med rätt klädsel i bra skick från skroten.
Har de kvar delar till en så pass gammal bil?!?
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...