Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicka
Vi har en V70 2.4D modellår 2010 uttagen 2009.
Problemet började februari 2016.
Första gången bilen krånglade så ville bilen inte starta. Den drog runt startmotorn men ville inte starta.
Bilen bärgades till närmsta Lidbil.
Där startade bilen. De kopplade ändå upp bilen mot datorn och kollade. Inga fel koder hade registrerats. Men de tyckte att en givare gav felaktigt värde.
Den byttes. Men felet kvarstod. Nästa bärgning kom de fram till att bränslepumpen va "sönder" den har de nu bytt TRE ggr under ett års tid. Bilen vill inte ta emot nyckeln ibland. MEN det är tydligen inget fel på den modulen.
Volvo vet nu inte vad det ska göra då bilen aldrig lägger fel koder.
Bilen tänder alltså upp och drar på starten men vill inte starta. Har någon varit ute för likna de problem?
Bilen har bärgat ca 8 ggr och Volvoverkstaden hittar inte vart felet är.... hjälp!
Användarvisningsbild
av milktrucker
använder du glödstiften?
av andersuw
Hmm. Menar du alltså att det finns något sätt att få en V70 2.4D MY -10 att låta bli att använda glödstiften trots att bilen själv tycker att de behövs? ;-)
av peterh3
Skumt ... Har dom bytt bränslepumpen 3 gånger på ett år ??? Du skall nog ta bilen till en annan verkstad !
Hade nyligen liknande startproblem på min 2,4D my10 Men där sattes ju felkod på insugsluft temperatur sensorn som jag bytte o därmed löste sig mitt problem . Konstigt att dom inte fick ut några felkoder på verkstaden ?
Det som bråkar på din är ju nånting som inte genererar nån typ av felkod alls då tydligen , Nåt som inte är el styrt då kanske?
Vet du om verkstaden även bytte bränslefiltret? Borde ju i såfall blivit felkod för lågt flöde tycker man ioförsig ?
av mortimer
Provat använda reservnyckeln ? Hur långt har bilen gått ? Vilken givare byttes ?
av Sexkanten
Hej!
Är det en manuell du har elr automat?
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]