NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Funderar även på att kryssa i r-design med dynamik chassi o 18 tummarna men jag har inte riktigt förstått vad dynamik chassi innebär. Någon snäll själ som kan förklara?

M.v.h mojja
Senast redigerad av 1 mojja, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Larre
mojja, bilder på svarta S40/V50/C30 med R-Design finns i en broschyr som heter "R-DESIGN" finns hos Volvo-ÅF. Så har du sett en färg till. Hittar tyvärr ingen länk till den broschyren.
Användarvisningsbild
av Appel
mojja skrev:Skulle verkligen vara jätte kul om du kunde lägga upp lite bilder så att man kan se den.. E så himla svårt att föreställa sig allt i huvudet..
M.v.h mojja
Det är lite regnigt och trist väder just nu, så fort det blir bättre så skall jag tvätta av den och ta några kort!

Fast egentligen är den likadan till det yttre som den som är på förstasidan på Volvos hemsida, den som växlar mellan S40 och V50. Jag har dock vinge och annan inredning.

Viktigt att tillägga, jag beställde min före dom körde igång reklamen med dom röda bilarna :D
av mojja
Larre skrev:mojja, bilder på svarta S40/V50/C30 med R-Design finns i en broschyr som heter "R-DESIGN" finns hos Volvo-ÅF. Så har du sett en färg till. Hittar tyvärr ingen länk till den broschyren.

Jo tack jag vet har stirrat mig blind i den brochyren o svart e så himla läckert. Bilen e specad till svart met. Hade jag inte väntat barn så hade det varit den självklara färgen men vi vet ju alla hur det e när tanten ska köra på ungar åka till stormarknaden o handla o.s.v. e så himla rädd att det kommer bli så mycket skavanker o då kommer dom synas så extremt mycket på en svart bil,

min nuvarande 07a e svart o det har funkat bra då jag har varit ensam brukare på denna + tanten ibland med väldigt tydliga föreläsningar om hur man parkerar och att man ska vara jätte rädd för trotoar kanter o.s.v

Sedan har man inte så mycket färger att välja mellan heller när man valt en R-design bil. Men just nu lutar det åt en titanium metalick.. fortfarande väldigt snygg färg men inte alls lika läcker som svart.

Alla råd e välkommna gärna med bilder om hur det kan tänkas se ut..

M.v.h mojja
av mojja
Appel skrev:
mojja skrev:Skulle verkligen vara jätte kul om du kunde lägga upp lite bilder så att man kan se den.. E så himla svårt att föreställa sig allt i huvudet..
M.v.h mojja
Det är lite regnigt och trist väder just nu, så fort det blir bättre så skall jag tvätta av den och ta några kort!

Fast egentligen är den likadan till det yttre som den som är på förstasidan på Volvos hemsida, den som växlar mellan S40 och V50. Jag har dock vinge och annan inredning.

Viktigt att tillägga, jag beställde min före dom körde igång reklamen med dom röda bilarna :D

Det e lugnt har inte allt för bråttom då min bil börjar byggas tidigast vecka 39.

Ser fram emot bättre väder o bilder på din kärra speciellt sugen på att se hur det ser ut med blanka rails :D
av iDrive
Appel skrev:
Man får säga grattis, det var mitt i prick.

Jag beställde min silvermetallic utan vetskap om facelift.
Några dagar efter min beställning kom det officiella bilder på en silvermetallic V50. :)
Egentligen ville jag ha en röd men min fru ville absolut ha en metallic, då blev det silver.
av mojja
iDrive skrev:
Appel skrev:
Man får säga grattis, det var mitt i prick.

Jag beställde min silvermetallic utan vetskap om facelift.
Några dagar efter min beställning kom det officiella bilder på en silvermetallic V50. :)
Egentligen ville jag ha en röd men min fru ville absolut ha en metallic, då blev det silver.
Så du har en my08a utan facelift?? Måste kännas lite illa om den bara kom ut ett par dagar efter att du beställt din..

M.v.h mojja
av SAAB_91
Jag beställde också utan att ha riktigt koll på hur faceliften skulle bli.

Jag fick med FS och IK-paket på köpet. Paketen innebär plastskydd på huv och dörrar för att skydda mot fågelskit (FS) samt iplastöverdrag som inkontinensskydd(IK) inuti bilen. :D
Rattmuff verkar ingå också ! :shock:

Så här ser den ut, leverans sker på tisdag:

Bild

Bild

MVH
SAAB_91
Användarvisningsbild
av Jensen
Alla 08 har den nya faceliften.
Användarvisningsbild
av Appel
Min hade FS och IK samt rattmuff före leverans. Men när jag hämtade den så var dessa tillägg borttagna...

Bild
Bild
Bild
Bild

Det kändes riktigt gott att hitta min bil på kajen innan båtfärd hem!
Trots att jag timmarna före varit i Strängnäs och testat nya V70 samt XC70 så kändes det helt ok med ytterligare en V50 för mig när den blev så här läcker (i mitt tycke)!

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]

Att du inte skulle få kallstarta eller dra[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]