Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ägare: VOLVO PERSONVAGNAR AB, AVD 91924, PV17

Tilläggsinformation/dispenser: T12E PROVBIL.FORDONET FÅR BRUKAS I TRAFIK MED DE UNDANTAG SOM GÄLLER
FÖR EXPORTVAGN SAMT UTAN KRAV PÅ BESIKTNING TROTS ATT FORDONET
ÄNDRATS. SE SÄRSKILT BESLUT.
T31BS KOLDIOXIDUTSLÄPP BLANDAD KÖRNING BERÄKNAD, CO2 230 G/KM.
UPPGIFTEN ANVÄNDS ENDAST SOM GRUND FÖR UTTAG AV FORDONSSKATT.

Motoreffekt: 300 kW. Tjänstevikt (faktisk vikt): 1750 kg. Färg: Blå.

Någon ny polestar-konceptbil kanske? Hade ju inte varit så tokigt om man kunnat få 408 hk i en liten V60. Edit: eller inte. man klämmer väl redan ut 370 hk ur polestar-fyran och då är ju 38 hk ur en ev. elmotor lite klent. Eller kanske sexans återkomst med 408 hk istället för 350? Man kan ju drömma iallafall...
Körde en V60 Polestar i fredags, nya 367hk 4-cyl VEA, Reg nr PPE 719, slår man upp bilen så har den också 408hk enligt uppgift... Knepigt?! Tror dock det är en provbil från Volvo då företaget jag jobbar hos har fått låna den. Den gick som f** dock! har kört Polestar VEA innan, men har svårt att avgöra om den gick lika bra, svårt då man sällan kör så motorstarka bilar..

Någon som vet varför vissa bilar är reggade med 408hk?
drawman skrev:Körde en V60 Polestar i fredags, nya 367hk 4-cyl VEA, Reg nr PPE 719, slår man upp bilen så har den också 408hk enligt uppgift... Knepigt?! Tror dock det är en provbil från Volvo då företaget jag jobbar hos har fått låna den. Den gick som f** dock! har kört Polestar VEA innan, men har svårt att avgöra om den gick lika bra, svårt då man sällan kör så motorstarka bilar..

Någon som vet varför vissa bilar är reggade med 408hk?
Som svar jag fått från polestar anställda är för att kunna testa inom lagliga värden helt enkelt.

Flertalet bilar finns med dessa reguppgifter, tror jag har 4-5 regnr i min lista :)

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]