Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hade inga vinterdäck och de ville ej lägga det i priset. Ringde och kollade.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
av Lövet
Vänta ett tag. Det är alltid svårt att pruta på nyupplagda annonser. De vill alltid testa ett tag först. Med tanke på hur ovanlig den är så är det inte osannolikt att den säljs ändå.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Var en annan kund som skulle komma dit när de öppnar imorgon. Han ville ha den

av Lövet
Inte oväntat. Det finns inte många T6or av sen årsmodell att få tag på. Framförallt inte med lite utrustning.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
the_dolph skrev:Hade inga vinterdäck och de ville ej lägga det i priset. Ringde och kollade.

Så gör Volvo-åf här också för det mesta, "nej, vinterhjul ingår INTE i priset. Men oj vilken tur, vi råkar ha en uppsättning vinterhjul med nästan nya däck som råkar passa perfekt till den bilen! Bara 12 000 kr."
Helt vansinnigt att försöka sälja en bil i februari utan vinterdäck.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Synd för den var fin

av Lövet
MarcusJ skrev:
the_dolph skrev:Hade inga vinterdäck och de ville ej lägga det i priset. Ringde och kollade.

Så gör Volvo-åf här också för det mesta, "nej, vinterhjul ingår INTE i priset. Men oj vilken tur, vi råkar ha en uppsättning vinterhjul med nästan nya däck som råkar passa perfekt till den bilen! Bara 12 000 kr."
Däck är en förhandlingsfråga. Dock är det rätt svårt att förhandla på en bil som annonserats 1 dag...
av Cox
Varför då ? Och hur ska man få hem bilen då, den får inte framföras på allmän väg lagligt iaf. Snarare så borde inte sommardäck ingå

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lövet
Logik har sällan med bilköp att göra. ;-)

(Det är fullt lagligt att köra en bil med sommardäck vintertid om vädret tillåter det.)
av Schmoyoho
MarcusJ skrev:Så gör Volvo-åf här också för det mesta, "nej, vinterhjul ingår INTE i priset. Men oj vilken tur, vi råkar ha en uppsättning vinterhjul med nästan nya däck som råkar passa perfekt till den bilen! Bara 12 000 kr."
Är det ett handlarknep? Jag tyckte det kändes konstigt om säljaren hade behållit vinterhjulen men sålt sina 18" ymir med bilen, men man vet ju aldrig.
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 149

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]