Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Först står det "Krav för att de skall kunna omfattas" vilket är ett grundkrav antar jag men sen står ytterligare krav, bl.a. en uträkning med vikt. Om man utför den uträkningen som står under "Övriga krav" med en V60 D4 från 2015 med tjänstevik 1766kg så får man fram att den får ha ett utsläpp på högst 113g/km så det kan vara därför din bil inte är skattebefriad. När jag fick min V70 D4 - 15 så kunde man välja en som var miljöklassad och en som inte var det. Bägge var Euro 6 men den ena blev miljöklassad eftersom man då fick ha högst 16" fälgar tror jag.
Om du får en skatteavi så ska du betala skatt. Det där sköts helt automatiskt.
Glenn3 skrev:Först står det "Krav för att de skall kunna omfattas" vilket är ett grundkrav antar jag men sen står ytterligare krav, bl.a. en uträkning med vikt. Om man utför den uträkningen som står under "Övriga krav" med en V60 D4 från 2015 med tjänstevik 1766kg så får man fram att den får ha ett utsläpp på högst 113g/km så det kan vara därför din bil inte är skattebefriad. När jag fick min V70 D4 - 15 så kunde man välja en som var miljöklassad och en som inte var det. Bägge var Euro 6 men den ena blev miljöklassad eftersom man då fick ha högst 16" fälgar tror jag.
Fanns mycket riktigt en som gick att beställa med 16tums bara och var då skattebefriad.
Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]