Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimzz
Hej! Har haft min V90 i snart tre månader, det är två grejer jag inte förstår mig på. Om det är buggar eller jag som inte fattar hur man gör.

1. När man vill att media ska visas mellan hastighetsmätaren och varvmätaren, buggar inte den för er? Bockar in den i inställningar men ibland visar den, ibland inte? Jag måste byta kanal eller låt för att den ska "fastna" där. Gör jag inte det visar den inte vad som spelas. Dessutom så är bilden på bilen, som visar vilka som har bälte på sig alltid där tills jag klickar bort den. Jag upplevde inte att det va såhär i början.

2. När jag väljer att höger backspegel ska vinklas när jag lägger i backen, så drar den spegeln hela vägen ner och hela vägen in, det gör att jag bara ser bilen i spegeln. Försökt spara inställningar etc, efter att jag ställt in hur jag vill ha den när den är i back men ack så går den tillbaka till sin "jag ska visa dig hur din dörr ser ut"

petitesser visserligen, men jag stör mig en aning på detta :)
av dissonans
1) Det kanske visas när du öppnat en av bakdörrarna men inte bältat där? Så är det iaf standard på tidigare Volvomodeller, går dock att få bortprogrammerat.
av Goldenbroker
Nimzz skrev:Hej! Har haft min V90 i snart tre månader, det är två grejer jag inte förstår mig på. Om det är buggar eller jag som inte fattar hur man gör.

1. När man vill att media ska visas mellan hastighetsmätaren och varvmätaren, buggar inte den för er? Bockar in den i inställningar men ibland visar den, ibland inte? Jag måste byta kanal eller låt för att den ska "fastna" där. Gör jag inte det visar den inte vad som spelas. Dessutom så är bilden på bilen, som visar vilka som har bälte på sig alltid där tills jag klickar bort den. Jag upplevde inte att det va såhär i början.

2. När jag väljer att höger backspegel ska vinklas när jag lägger i backen, så drar den spegeln hela vägen ner och hela vägen in, det gör att jag bara ser bilen i spegeln. Försökt spara inställningar etc, efter att jag ställt in hur jag vill ha den när den är i back men ack så går den tillbaka till sin "jag ska visa dig hur din dörr ser ut"

petitesser visserligen, men jag stör mig en aning på detta :)
Har också dessa "buggar".

Har fått stänga av backspegel funktionen.. galet störande att få se maken varje gång man backar! :/
hoppas nya mjukvaran som kommit nu ordnar detta!
Ska hämta min bil från verkstan om 2h så snart vet vi ;)

Skickat från min android
Användarvisningsbild
av svergie2
Vad tänkte ni skulle hända när ni väljer att spegeln ska vinklas? Den ska göra så som ni beskriver och har gjort så på alla Volvos tidigare modeller med den funktionen :) Är ju för att underlätta vid backning runt hörn och parkering nära en kant så man slipper förstöra fälgarna

Eller är problemet att ni inte ser däcket utan bara dörren?

Skickat från min OnePlus 3
Användarvisningsbild
av Rillee
Men går det inte att justera spegeln när R i laggar?
av Goldenbroker
svergie2 skrev:Vad tänkte ni skulle hända när ni väljer att spegeln ska vinklas? Den ska göra så som ni beskriver och har gjort så på alla Volvos tidigare modeller med den funktionen :) Är ju för att underlätta vid backning runt hörn och parkering nära en kant så man slipper förstöra fälgarna Bild

Haha.. ja alltså den vinklar spegeln max ner och max in.

Hjälper en att se hur smutsig dörren är ;)

Skickat från min android
av dfa
Skicka destination från VOC appen till Internetkartan, någon som vet om detta är tänkt att funka eller får det att funka?
Det gör det iallafall inte hos mig, bilen säger att "ny destination är mottagen" men hamnar sedan i något skumt läge i Navi-appen med val för "3D" och "POI" så det känns som om den försöker stata den riktiga Navi (som jag inte har) och inte Internetkartan.
Användarvisningsbild
av Rillee
Goldenbroker skrev:
svergie2 skrev:Vad tänkte ni skulle hända när ni väljer att spegeln ska vinklas? Den ska göra så som ni beskriver och har gjort så på alla Volvos tidigare modeller med den funktionen :) Är ju för att underlätta vid backning runt hörn och parkering nära en kant så man slipper förstöra fälgarna Bild

Haha.. ja alltså den vinklar spegeln max ner och max in.

Hjälper en att se hur smutsig dörren är ;)

Skickat från min android
Men vad händer om du justerar spegeln när du har R i, kommer inte bilen ihåg inställningen då?
av filippb
Jag har upptäckt att min V90 blinkar var 5:e minut medan den står låst på uppfarten. Ingen yttre påverkan, inga tryck på nyckeln men ändå står den och blinkar exakt var 5:e minut med en enkelblink. Går jag ut och lyssnar så hör jag även hur låsen knäpper ungefär som om man försökte låsa.

Har provat låsa upp, låsa, kört några mil emellan men problemet kvarstår. Fick inte tag på verkstaden idag men ska göra nytt försök imorgon. Bilen kom från verkstaden i fredags så detta är något som har dykt upp nu som jag inte har sett tidigare.

Någon som har observerat liknande beteende eller har en logisk förklaring? :???:
Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]

Aha, problemet är ibland funkar inte acc p&ar[…]