Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Boozer87 skrev:
AndS skrev:Jag kan tycka det är snyggt. Men hur praktiskt är det med de här låga profilerna, minsta trottoarkant eller sten i skogen kommer att ge skador och det får man betala 30" extra för.
Så för att vara en motpol så säger jag 18" med mycket gummi, både bättre komfort, tåligare och lägre kostnad.
Är det bara jag som ser V90CC som ett transportmedel och ska klara körning på sämre vägar? :wink:
Håller med dig till viss del, men trottoarkanter hade inte jag vågat köra upp med varken 20" och 45 profil eller 19" med 50 heller. Och om man nu kör på dåliga vägar då kommer man förmodligen välja 18" men om man som jag och förmodligen 95% av alla andra som köper denna bil, kommer den se grusväg en gång om året och då kan man köra försiktigt?
Jo, det är nog som du skriver att många av de som nu skriver här på forumet och vill handla en helt ny modell tillhör de 95% du nämner i inlägget.
Jag tror dock att det finns flera som väljer 18" men den kategorin är nog inte lika frekvent här och skriver/läser. :wink:
AndS skrev:
Boozer87 skrev:
AndS skrev:Jag kan tycka det är snyggt. Men hur praktiskt är det med de här låga profilerna, minsta trottoarkant eller sten i skogen kommer att ge skador och det får man betala 30" extra för.
Så för att vara en motpol så säger jag 18" med mycket gummi, både bättre komfort, tåligare och lägre kostnad.
Är det bara jag som ser V90CC som ett transportmedel och ska klara körning på sämre vägar? :wink:
Håller med dig till viss del, men trottoarkanter hade inte jag vågat köra upp med varken 20" och 45 profil eller 19" med 50 heller. Och om man nu kör på dåliga vägar då kommer man förmodligen välja 18" men om man som jag och förmodligen 95% av alla andra som köper denna bil, kommer den se grusväg en gång om året och då kan man köra försiktigt?
Jo, det är nog som du skriver att många av de som nu skriver här på forumet och vill handla en helt ny modell tillhör de 95% du nämner i inlägget.
Jag tror dock att det finns flera som väljer 18" men den kategorin är nog inte lika frekvent här och skriver/läser. :wink:

Det är nog så sant som du säger. Jag tycker att den matta 19" fälgen är den snyggaste rent designmässigt men jag är väldigt kluven. Har ju den beställd men funderar på 21" lutar nog åt den som sagt. Men den är ju tillbehör så det kan man ju bestämma nån vecka innan leverans. Kostnaden på 30k är väl det enda tråkiga. Dock så kostar ju vilken orginalfälg som helst 20k och uppåt känns det som.
JanneP77 skrev:Ingen som har skarpa bilder på en i Luminous?? Torsdag är sista dagen jag kan byta färg, skulle väldigt gärna vilja se den innan dess... :-(

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan dessvärre bara bidra med en V90 med 719 Luminous sand som jag snubblade över idag...:
IMG_3777b.jpg
IMG_3777b.jpg (1.51 MiB) Visad 817 gånger
fjohan82 skrev:
JanneP77 skrev:Ingen som har skarpa bilder på en i Luminous?? Torsdag är sista dagen jag kan byta färg, skulle väldigt gärna vilja se den innan dess... :-(

Kan dessvärre bara bidra med en V90 med 719 Luminous sand som jag snubblade över idag...:
IMG_3777b.jpg
Tack för bilden! V90 har jag sett på riktigt i Luminous och i det fallet tycker jag att den ser lite "fel" ut... Inscriptionkromet liksom försvinner och utan kromet (Momentum) blir det för "blaskigt" med stooora plåtytor. Hoppas och tror att färgen gör sig bättre på CC! :-)

Två Maple klara inför helgen, 21" på visningsex i hallen och 18" på den som jag hoppas hinna köra lör eller sön.
I spotlight ljus ser Maple lacken väldigt fin ut och utomhus, med den gråa skånska himlen blev lacken mindre skimrande, om man vill kalla det brun sås eller chokladpudding låter jag vara osagt.
DSC_0544.JPG
DSC_0544.JPG (73.75 KiB) Visad 557 gånger
DSC_0545.JPG
DSC_0545.JPG (51.91 KiB) Visad 549 gånger
DSC_0547.JPG
DSC_0547.JPG (62.22 KiB) Visad 543 gånger
DSC_0548.JPG
DSC_0548.JPG (72.54 KiB) Visad 549 gånger
DSC_0550.JPG
DSC_0550.JPG (60.04 KiB) Visad 550 gånger
DSC_0551.JPG
DSC_0551.JPG (87.37 KiB) Visad 556 gånger
DSC_0553.JPG
DSC_0553.JPG (61.24 KiB) Visad 555 gånger
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Det jag reagerar på när man går upp till 21" fälgar och så låg profil på däcken, om vi enbart fokuserar på utseendet, är att bromsskivorna inte harmoniserar, speciellt bak där de på bilden ser ut som ett par små gammaldags trummor.
Det får ett lite "hemmabyggd" stylingutseende med så små skivor.
Håller med föregående, lite Epa traktor stuk

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]