Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thread
Jag beställde gratis SIM kort via Telenor (5GB) via en länk som jag fått av säljaren på Bilia.

Kortet kom efter två dagar och igår satte jag det i modemet i bilen (under lastrumsgolvet). Efter att ha följt instruktionerna för konfigurationen så kan jag se uppe till vänster på huvudskärmen att det verkar finnas signal/täckning men jag får meddelandet "Ingen anslutning till tjänst" i Download Center appen. Jag får samma meddelande när jag ansluter bilen till min Wifi-accesspunkt hemma!?

Är det någon som varit med om något liknande? Bilen är en ny V90. Ville kolla här innan jag tar bilen till Bilia...

/F
Jacobsson skrev:Var det Pinkod på kortet?
I så fall har du skrivit in koden i inställningarna?
Det var ingen PIN kod, eller rättare sagt den är satt till '0000'. Jag har testat att skriva in den flera gånger utan framgång. Det som är märkligt är att det inte heller funkar då jag kopplar mig mot min Wifi hemma i garaget. Eller?
Ja det verkar konstigt.
Enligt manualen finns det bara två saker.
1. Välj aktivera internet och slå in pin.
2. Se till att tid och datum är korrekt inställda

Min leveransansvarig som gick ingenom bilen med mig sa att kortet måste ha pinkod.
0000 räknades inte så jag satte in kortet i en telefon och bytte. Testade dock inte med 0000 så jag vet inte med säkerhet att det är ett måste..
Jacobsson skrev:Ja det verkar konstigt.
Enligt manualen finns det bara två saker.
1. Välj aktivera internet och slå in pin.
2. Se till att tid och datum är korrekt inställda

Min leveransansvarig som gick ingenom bilen med mig sa att kortet måste ha pinkod.
0000 räknades inte så jag satte in kortet i en telefon och bytte. Testade dock inte med 0000 så jag vet inte med säkerhet att det är ett måste..
Tack för tipset. Ska pröva att byta PIN på det kort jag fått i en telefon.
/F
Jacobsson skrev:Ja det är värt ett försök.
Om det funkar kan du tipsa säljaren.. :-)
Tyvärr hjälpte det inte att ändra PIN på kortet :/
Zanetti skrev:Hur får man tillgång till detta erbjudande? Gäller det bara vissa bilhandlare i Sverige?
Violá: http://www.telenor.se/erbjudanden/volvo/

/F
Jag har inte riktigt fattat, vad är det man inte får tillgång till om man inte har extra SIM-kort i bilen?
Nästa elbil från Volvo?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde mång[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]