Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hanmol
Missljud i form av ett surrande ljud vid avstäning av V70 2013. Bifogar länk med film på ställe och ljud.

Tack på förhand!

Senast redigerad av 1 Hanmol, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
Filmen bara laddar...
av andersuw
Fortsätter det i all evighet eller försvinner det efter ett tag?
av andersuw
Då skulle jag tro att det inte är något att oroa sig över. Inte ovanligt att dagens bilar har lite elsurr i motorrummet ett tag efter att de stängts av. Har hört sådant på både min V70 -02 och min V70 -15.
av Hanmol
andersuw skrev:Då skulle jag tro att det inte är något att oroa sig över. Inte ovanligt att dagens bilar har lite elsurr i motorrummet ett tag efter att de stängts av. Har hört sådant på både min V70 -02 och min V70 -15.

Lät så jävla högt bara. Kollar av i morgon igen. Aldrig hört detta innan
av andersuw
Ja det brukar handla om ljud av en storleksordning som man kanske inte lägger märke till om man inte råkar öppna huven omedelbart efter körning.
av Denesfay
Vad är det för motor? Vet att vad jag tror är spjällhuset brukar vina en del. T.ex när man låser upp bilen eller tänder parkeringsljusen med fjärren eller öppnar någon av dörrarna. Kanske vibrerar någon plastkåpa i samband med detta?
Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]